• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 20 شهریور 1401
کد مطلب : 171275
+
-

رقابت لوا با سایه کریم

رئال مادرید امروز بدون بنزما و با اتکا به وینیسیوس بازی می‌کند

رقابت لوا با سایه کریم

همه بازی‌های مهم این هفته لیگ‌های اروپایی به‌خاطر در پیش بودن بازی‌های وسط هفته لیگ قهرمانان اروپا دیشب برگزار شد. تنها یوونتوس و رئال‌مادرید بزرگانی هستند که امروز به میدان می‌روند. لیگ برتر هم که به‌دلیل درگذشت ملکه به‌مدت دست‌کم 12روز به محاق تعطیلی رفته. البته انگلیسی‌ها در بازی‌های این هفته لیگ قهرمانان و لیگ اروپا به میدان می‌روند. رئال‌مادرید ساعت16:30 به وقت تهران که وقت ناهاری خودشان در اسپانیاست، به مصاف مایورکا می‌رود که قاعدتا نباید بازی سختی باشد، اما مشکل اینجاست که کریم بنزما مصدوم است. رئال در این فصل هر 6بازی خود را در لالیگا، سوپرجام اروپا و لیگ قهرمانان با پیروزی پشت‌سر گذاشته و در هر 5رویارویی قبلی مقابل مایورکا پیروز بوده. تنها 6مربی رئال مادرید، در 6بازی ابتدای فصل، موفق به کسب 6پیروزی شده‌اند؛ میگل مونیوس (68-1967)، لئو بین هاکر (88-1987)، دل‌بوسکه (03-2002)، پیگرینی (10-2009)، زیدان (17-2016) و آنچلوتی (23-2022).
   مصدومیت کریم بنزما او را از رقابت با لواندوفسکی بر سر آقای گلی عقب می‌اندازد. از زمانی که لواندوفسکی به لالیگا آمده، این بحث که از میان او و بنزما چه‌کسی بهتر است، ایجاد شده است و بدون شک تا پایان فصل این بحث ادامه دارد. لواندوفسکی یک تمام‌کننده ذاتی است و کاری می‌کند که گلزنی آسان به‌نظر برسد اما بنزما علاوه بر اینکه گلزن است، باعث می‌شود که بقیه تیم بهتر شوند چون یک مهاجم کامل است. قبلا سرگرمی همه این بود که مسی را با رونالدو مقایسه کنند، حالا کریم-لوا سرگرمی جدید فوتبالی‌ها در اسپانیاست. کریم در آخرین رویارویی دبل کرده بود و گل سوم را وینیسیوس زد. وینی برای اولین‌بار در عمرش در 4‌مسابقه پیاپی موفق به گلزنی شده و حالا می‌خواهد رکوردش را ارتقا دهد. این فصل وینیسیوس هر 127‌دقیقه یک‌گل به ثمر رسانده است.
   ترکیب مقابل مایورکا کاملا چرخشی خواهد بود. آنچلوتی به بازیکنان اصلی برای بازی چمپیونزلیگ مقابل لایپزیش استراحت خواهد داد. احتمالا ادن آزار که هفته پیش مقابل سلتیک یک‌گل و یک‌پاس‌گل ثبت کرد، بعد از 231روز مقابل مایورکا در ترکیب ثابت قرار می‌گیرد.
   خاویر اگیره، سرمربی مکزیکی مایورکا تا‌کنون 11‌بار در برنابئو مقابل رئال به میدان رفته که 2برد، 3‌تساوی و 5‌شکست حاصل کار این مربی بوده. او با تیم‌های ساراگوسا، اتلتیکو و اوساسونا مقابل رئال قرار گرفته.
   خبر بد برای رئالی‌ها این است که مودریچ تولد 37سالگی‌اش را جشن گرفت. او این روزها در هر ورزشگاهی، ایستاده توسط تماشاگران حریف تشویق می‌شود. کاش هنوز 22ساله بود و وقتی در تیم منتخب یورو2008 قرار می‌گرفت همگان از هم می‌پرسیدند این پدیده کیست!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید