• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 20 شهریور 1401
کد مطلب : 171271
+
-

نفس بکش

استقلال بعد از دو هفته سخت و پراسترس، نساجی را پرگل برد و با خیال راحت به تعطیلات رفت

گزارش بازی
نفس بکش

استقلال در مقابل نساجی بهترین شروع ممکن را داشت. هجوم همه‌جانبه آبی‌ها و تزلزل و دستپاچگی سرخپوشان در دقایق ابتدایی باعث خلق یکی دو موقعیت جدی برای تیم میزبان شد. شاگردان حمید مطهری قبل از اینکه خودشان را در زمین پیدا کنند طی 3دقیقه 2موقعیت جدی به استقلال دادند که اولی می‌توانست یک پنالتی نصیب استقلال کند و دومی توسط پیمان بابایی تبدیل به گل شد. هر دو موقعیت روی اشتباه مدافعان نساجی، نصیب شاگردان ساپینتو شد و در صحنه دوم، فشار و پرس استقلالی‌ها روی مدافع حریف جواب داد و بابایی توانست اولین گلش را با پیراهن آبی به ثمر برساند. استقلال در ادامه هم دست از حمله برنداشت و قبل از پایان نیمه اول با خطای هند شجاعی بالاخره صاحب پنالتی شد. این پنالتی را کوین یامگا تبدیل به گل کرد و آبی‌ها نیمه اول را 2 بر صفر برنده به رختکن رفتند. مدافعان نساجی در این نیمه بسیار پراشتباه بودند؛ علیرضا ابراهیمی گل اول را برای آبی‌ها ساخت و در اواخر نیمه اشتباهش را تکرار کرد اما داور به اشتباه خطای استقلالی‌ها را گرفت و میهمان را از دریافت یک گل دیگر نجات داد. در نیمه دوم کار برای نساجی سخت‌تر هم شد. چون این تیم در همان ابتدای نیمه، امیرمهدی جان‌ملکی را با کارت زرد دوم از دست داد و سومین گل را هم روی پاس عالی قائدی و ضربه محمد محبی دریافت کرد. 3بر صفر شدن بازی و 10نفره شدن نساجی، نوید یک بازی پرگل‌تر و شاید حتی خلق یک رکورد جدید برای استقلالی‌ها را می‌داد اما این تیم در ادامه هیچ نتیجه‌ای از حملاتش نگرفت. تعویض هر 3بازیکن خط هجومی توسط ساپینتو هم نقش زیادی در کاهش زهر حملات استقلال داشت اما با این وجود آبی‌ها موقعیت‌هایی برای گلزنی به دست آوردند و آنها را یکی‌یکی از دست دادند. در دقایق پایانی بازی هم یک اشتباه از حسینی و خطای عارف غلامی تیم میهمان را صاحب یک پنالتی مشکوک کرد تا بازی 3 بریک شود. مسابقه استقلال و نساجی، از این لحاظ شباهت زیادی به بازی پرسپولیس و هوادار داشت که برد 3 بر صفر قرمزها با یک پنالتی به 3 بر یک تغییر کرد. با این نتیجه استقلال هم طلسم گل نزدنش در 2بازی گذشته را شکست و هم طلسم توقف‌های متوالی‌اش مقابل نساجی را باطل کرد.

  سپاهانِ مورایس؛ بیمار پرتغالی
در بازی‌های همزمان با مسابقه استقلال و نساجی، تیم‌های تراکتور و گل‌گهر نیز حریفان خود را شکست دادند اما سپاهان نتوانست دروازه آلومینیوم را باز کند و برای چهارمین هفته متوالی متوقف شد. سپاهان این بار در ورزشگاه خانگی خودش میزبان حریف بود اما در گلزنی ناکام ماند و 2امتیاز حساس دیگر از چنگ مورایس و تیمش خارج شد. قربان بردیف و تراکتور نیز تا دقایق تلف‌شده بازی موفق به گلزنی مقابل نفت آبادان نشده بودند و نزدیک بود به سرنوشت سپاهان دچار شوند اما ریکاردو آلوز بهترین پاسور لیگ باز هم پاس گل داد و رضا اسدی باز هم گل زد تا تراکتور به سختی دومین برد متوالی‌اش را کسب کند. گل‌گهر هم در زمین پیکان با یک گل برنده شد. در حالی که استقلال هفته گذشته نود و چند دقیقه مقابل پیکان به گل نرسیده بود، گل‌گهر در همان 10دقیقه اول دروازه این حریف را باز کرد و این گل با کاشته زیبای رضا شکاری به دست آمد.

  کام‌بک با لوکاگل
تیم خوب نفت مسجدسلیمان در نیمه‌اول یک گل زد و 2گل نزد. اما نیمه‌دوم متعلق به یورگن لوکادیا بود که پرسپولیس را به 3امتیاز و خودش را به صدر گلزنان رساند

پرسپولیس همان طور که پیش‌بینی می‌شد در مسجدسلیمان مقابل تیم خوب و سرحال نفت به دردسر افتاد. نفت که در بخش هجومی یکی از بهترین تیم‌های 5هفته اول بود و بالاترین آمارها را داشت در نیمه اول حسابی صدرنشین لیگ را آزار داد. شاگردان مهاجری در این نیمه یک گل زدند، یک توپشان به تیر دروازه خورد و یک موقعیت تک‌به‌تک عالی هم از دست دادند. اگر پرسپولیس با 3گل خورده به رختکن می‌رفت هیچ تعجبی نداشت اما سامان نریمان‌جهان که گل اول را به زیبایی زده بود، موقعیت تک‌به‌تک را با یک ضربه چیپ به بالای دروازه زد. البته پرسپولیس هم در نیمه اول چندان دست‌وپابسته نبود. سرخپوشان در دقایق ابتدایی می‌توانستند بابت خطا روی پورعلی‌گنجی صاحب یک پنالتی شوند اما داور این صحنه را خطا تشخیص نداد. یکی دو موقعیت خوب هم توسط سعید صادقی از دست رفت تا تیم یحیی بازنده به رختکن برود. نیمه دوم اما نیمه پرسپولیس و یورگن لوکادیا بود. در این نیمه انگار انرژی جوانان نفت تمام شد و این حرفه‌ای‌های پرسپولیس بودند که به خواسته‌شان دست یافتند. لوکادیا ابتدا یک پنالتی گرفت و آن را تبدیل به گل کرد و چند دقیقه بعد گل دوم را با یک چرخش حرفه‌ای و ضربه‌ای آرام به ثمر رساند. پرسپولیس با بریس این مهاجم حرفه‌ای دوباره در صدر تنها شد تا با آرامش کامل راهی تعطیلات شود. همزمان با این بازی، مس رفسنجان هم هوادار را 2 بر یک برد و بالاخره به اولین پیروزی‌اش در این فصل رسید.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :