• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 19 شهریور 1401
کد مطلب : 171136
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/3lR3p
+
-

شهره به فریب

حیف است توانایی‌های مهدی طارمی، تحت‌تأثیر تمارض‌های او قرار بگیرد

شهره به فریب

بهروز رسایلی

شروع فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا اصلا برای مهدی طارمی خوش‌یمن نبود. ستاره تیم ملی فوتبال کشورمان که با پیراهن پورتو مقابل اتلتیکو مادرید قرار گرفته بود، نمایش فوق‌العاده‌ای نداشت. او البته یک‌بار با یک پاس خوب برای هم‌تیمی‌اش نزدیک بود مقدمات به گل رسیدن پورتو را فراهم کند، اما نشد. با این حال اتفاق ناباورانه در دقیقه81 رخ داد؛ زمانی که طارمی با وجود داشتن یک کارت زرد، برای گرفتن پنالتی در محوطه جریمه حریف شیرجه زد و با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد. این اتفاق که قبلا یک‌بار دیگر هم در لیگ پرتغال برای طارمی رخ داده بود، حالا موج بزرگی از انتقادات را متوجه این بازیکن کرده است؛ مخصوصا از این جهت که پورتو در این مسابقه به شکل عجیبی شکست خورد. این بازی 3گل داشت که هر سه بعد از اخراج طارمی رقم خورد؛ 2تا برای اتلتیکو و یکی برای پورتو که ثمربخش نبود و باعث شد این تیم دست خالی ورزشگاه واندا متروپولینا را ترک کند.

  موج حملات
بسیار طبیعی بود که بعد از اتفاق رخ داده در این مسابقه، طارمی مورد هجمه قرار بگیرد. شیرجه‌های او مدت‌هاست که در پرتغال به یک سوژه حساس تبدیل شده است. مخصوصا از اواخر فصل گذشته جنگ رسانه‌ای تمام‌عیاری علیه این بازیکن شروع شده و کار به جایی رسیده که به‌تازگی گزارشگر یک مسابقه بوکس نمایشی هم حین گزارش مسابقه با توجه به رفتار اغراق‌آمیز یکی از بوکسورها به طارمی طعنه زده است. در پورتو البته خیلی‌ها از طارمی دفاع می‌کنند و قائل به تفاوت تمارض با هنر پنالتی گرفتن هستند، اما وقتی در رقابتی در سطح لیگ قهرمانان اروپا بازیکن کلیدی تیم به این دلیل اخراج می‌شود، دیگر نباید انتظار پشتیبانی و دلسوزی داشت. عجیب است که طارمی به‌خوبی می‌داند در این مسابقات از کمک‌داور ویدئویی استفاده می‌شود، اما باز آنطور ناشیانه خودش را روی زمین می‌اندازد. به هر حال لحن سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو بعد از بازی خوب نبود. با این کارت قرمز، طارمی دیدار هفته بعد با کلوب بروژ را از دست می‌دهد که آن هم خودش خسران دیگری است. او رکورد عجیبی در لیگ قهرمانان دارد؛ 3گل و 2اخراج که هیچ‌یک از آنها فنی نبوده‌اند. مهدی برابر یوونتوس هم به‌دلیل شوت کردن توپ بعد از سوت داور کارت زرد دوم را گرفت.

  در جام‌جهانی تکرار نکن!
شاید اینطور مواقع بتوان فهمید چرا برخلاف بسیاری از همبازیانش، طارمی در این سال‌ها پیشنهاد دندانگیری از تیم‌های بزرگ اروپایی نداشته است. حیف است اگر توانایی‌های فنی او تحت‌تأثیر برچسب تمارض و فریب قرار بگیرد؛ مخصوصا حالا که همه اروپا روی حرکات این بازیکن در محوطه جریمه حساس شده‌اند و شاید حتی داوران حاضر در اتاق VAR هم با ذهنیت منفی به بازبینی تصاویر بپردازند. در نهایت باید امیدوار باشیم طارمی در جام‌جهانی مرتکب چنین اشتباه فاحشی نشود، چون می‌تواند تبعات منفی بسیار زیادی برای تیم ملی داشته باشد. لزومی به اخراج هم نیست، شاید محرومیت در اثر دریافت 2کارت زرد هم برای تیم ملی گران تمام شود. وقتش رسیده او یک بازنگری کلی در مورد رفتارش در محوطه جریمه حریفان انجام بدهد و به جای پنالتی گرفتن، اولویتش را به ضربه‌زنی یا خلق موقعیت بدهد. الان دیگر مدافعان هم «بدل» زدن به «فن» او را آموخته‌اند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید