• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 17 شهریور 1401
کد مطلب : 171021
+
-

بی‌عبرت

4نکته در مورد تساوی تلخ استقلال برابر پیکان

بی‌عبرت

بهروز رسایلی

در روزی که هواداران استقلال سخت امیدوار بودند تیم‌شان بازی خانگی با پیکان را ببرد و پرسپولیس را در صدر جدول تحت فشار بگذارد، هرچه آبی‌ها زدند به در بسته خورد و این تیم با تساوی بدون گل برابر حریف، 2 امتیاز ارزشمند را از دست داد. به این ترتیب سرخپوشان خشنود از نتیجه رقم خورده از سوی حریف سنتی با 11امتیاز به بالانشینی در لیگ برتر ادامه دادند و استقلال هم با 8امتیاز پشت سر گل‌گهر، فولاد، سپاهان و نفت مسجدسلیمان در رده ششم قرار گرفت. این مسئله آنقدر برای هواداران غیرقابل تحمل بود که آنها در پایان مسابقه، بازیکنان خود را با شعار «بی‌غیرت» به سمت بیرون از زمین بدرقه کردند.

نکته مکرر گفته شده در مورد استقلال در این مسابقه هم خودش را نشان داد. این تیم مهاجمان پرشماری دارد، اما از آنجا که در خط میانی به اندازه کافی غنی نیست، فرصت‌های چندان خوبی برای این نفرات به‌وجود نمی‌آید. استقلال آنقدر مهاجم خریده که خیلی از آنها باید بیرون بنشینند، درحالی‌که اگر به جای یکی، دو نفر از این فورواردها هافبک خلاق و بازیساز می‌گرفت، شرایط برای این تیم تغییر می‌کرد. به هر حال این از معضلات بستن تیم قبل از انتخاب سرمربی است، هرچند اگر از مدیران باشگاه بپرسید، به شما خواهند گفت زمان چندانی نداشتند.

معمای عجیب استقلال، داستان عزیز بیک آمانوف است؛ هافبکی که فصل گذشته هر زمان به میدان آمد هواداران را به وجد آورد، اما بعد از خراب کردن پنالتی در بازی حذفی برابر نساجی ناگهان بخت او برگشت و به نیمکت زنجیر شد. فرهاد مجیدی تا آخرین روز حضورش در استقلال به این بازیکن بها نداد و پس از ورود ریکاردو ساپینتو هم زمزمه‌هایی در مورد حذف وی به گوش رسید، اما نهایتا آمانوف با وجود آنکه به سهمیه بزرگسالان تیم اضافه شده بود، در فهرست ماند. وقتی مسابقات شروع شد و استقلال نتوانست به اندازه کافی موقعیت گل بسازد، خیلی‌ها بهانه نبودن آمانوف را گرفتند. این پرسش‌های مکرر چنان ساپینتو را شاکی کرد که او در نشست خبری قبل از بازی با پیکان به‌شدت از خجالت عزیزبیک در آمد. ساپینتو هافبک ازبک را بازیکنی معمولی خواند که فصل گذشته اثربخشی چندانی نداشته و صفر گل و صفر پاس گل به ثبت رسانده است. بعد از این اظهارات، عجیب نبود که آمانوف برابر پیکان یک دقیقه هم به میدان نرفت، اما عجیب این است که وقتی مربی به یک بازیکن تا این حد بی‌اعتماد است، اصلا چرا او را در فهرست نگه داشت؟ آن هم وقتی لیست تیم تا این حد ترافیک دارد!

ســجــاد شهباززاده که اوایل فصل فیکس بود و بعد به نیمکت ذخیره‌ها رفت، در این مسابقه به‌عنوان بازیکن تعویضی راهی میدان شد و باز هم نتوانست کار خاصی انجام بدهد. آقای گل لیگ بیستم، اصلا شروع خوبی در استقلال نداشته و انتقادات از او رو به افزایش است. در ترافیک وحشتناک خط حمله، شهباززاده برای تثبیت موقعیتش باید خیلی بهتر از اینها باشد.

نهایتا اینکه سر داده شدن شعار «بی‌غیرت» در هفته پنجم لیگ برتر بسیار زود و غیرمنصفانه به‌نظر می‌رسد؛ آن هم در پایان مسابقه‌ای که استقلال همه کار برای موفقیت کرد. یادتان باشد پرسپولیس برانکو هم اوایل لیگ پانزدهم به قعر جدول سقوط کرد. اصلا چرا راه دور برویم؟ مگر استقلال فرهاد مجیدی فصل گذشته 5 تساوی پشت سر هم نداد؟ اما دیدیم که آخرش قهرمان شد. عجیب است که هواداران فوتبال در ایران از این اتفاقات عبرت نمی‌گیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید