• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 17 شهریور 1401
کد مطلب : 171013
+
-

خدمت به زائران حسینی لطف دیگری دارد

یادداشت
خدمت به زائران حسینی لطف دیگری دارد

سردار حسین رحیمی- فرمانده انتظامی تهران بزرگ


همه‌ساله در اربعین شهادت مظلومانه امام‌حسین(ع)‌ شور و غوغایی بی‌نظیر را در خلق عالم شاهد هستیم که راهپیمایی میلیونی که هیچ جا نمی‌توان نمونه و مشابه برای آن پیدا کرد مصداق این مدعاست.
سفری بزرگ و عظیم که تمهیدات و مقدمات خود را می‌طلبد و بر این اساس در روزهای اخیر شاهد حضور بسیاری از شهروندان در مراکز صدور گذرنامه در تهران بزرگ و دیگر جاهای کشور هستیم که با شور و شوق وصف ناپذیری عاشقانه و مشتاقانه به‌دنبال تهیه گذرنامه برای انجام این سفر معنوی هستند؛ صف‌هایی طولانی که با نگاهی هر چند سطحی و گذرا به آنها همه جور افرادی را می‌توان در آن مشاهده کرد؛ زن، مرد پیر، جوان، نوجوان و...
در این صف‌های طولانی شور و شوق و اشتیاق موج می‌زند؛ پیرزنی که تسبیح در دست مشغول ذکر گفتن بود با دیدن من که برای نظارت بر چگونگی خدمت‌رسانی به مردم و تلاش برای بالا بردن سرعت ارائه خدمات به مراجعان در محل حضور داشتم، دستانش را به آسمان بلند کرد و گفت: «خداوند به حق سیدالشهدا بهتون سلامتی بده ایشالله عاقبت به خیر شوید.» اشتیاق وصف ناپذیر این مادر برای تهیه مقدمات اعزام به سفر اربعین با کهولت سنی که داشت ستودنی بود. زن و مرد جوانی که می‌گفتند تازه ازدواج کرده‌اند و این نخستین سفر آنها پس از زندگی مشترکشان است و می‌خواهند در نخستین سفرشان به پابوس امام حسین(ع) بروند؛ دیدن این صحنه‌ها انسان را به وجد می‌آورد، خدا را سپاسگزارم که در این حرکت عظیم و بی‌نظیر سهم و بهره‌ای نصیب فراجا شده است؛ اما آنچه در این میان باعث کدورت و ناراحتی مراجعان و بیش از آن ما در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ می‌شود، مراجعه دقیقه نودی عزیزان برای تهیه گذرنامه هایشان است؛ حضور چندده‌هزارنفری که صف‌های چند ده متری را تشکیل می‌دهد و به‌رغم تلاش‌های بی‌وقفه و مضاعف همکارانم در معاونت مهاجرت و گذرنامه و افزایش زمان ارائه خدمات به مردم همچنان شاهد تشکیل صف‌های طولانی و تجمع و ازدحام مراجعان به این مراکز هستیم ناشی از همین مسئله است. در روزهای اخیر برای ارائه خدمات بیشتر و سریع‌تر به کسانی که به‌دنبال تهیه گذرنامه خود هستند 3مرکز جدید در تهران راه‌اندازی کرده‌ایم و ساعت کاری را تا ساعات پایانی روز یعنی تا ساعت۲۳ افزایش داده‌ایم و مقرر شده است که تا زمانی که متقاضیان در مرکز حضور دارند به امورات آنها رسیدگی شود؛ یعنی در حقیقت ساعت کاری و ارائه خدمات گذرنامه‌ای ۲۴ساعته و تمام وقت است. آنچه در این میان بیش از هر چیز دیگری عامل اصلی این تجمع در مراکز صدور گذرنامه شده است، علاوه بر مراجعه دیرهنگام و دقیقه نودی شهروندان برای تمدید گذرنامه هایشان، نبودن بسترهای لازم اینترنتی است؛ نبود پهنای باند، پایین بودن سرعت اینترنت، قطعی مکرر اینترنت و... ازجمله دلایل اصلی احصا شده در ازدحام جمعیت در مراکز صدور گذرنامه در این روزها است.
روزانه بیش از چندین هزار ساعت نفر کار در مرکز صدور گذرنامه در پایتخت انجام می‌شود و در ۱۰روز گذشته بیش از ۲۰۰هزار گذرنامه در تهران بزرگ صادر شده است که رقم بسیار بزرگی است. همه توان و تلاش و امکانات خود را به‌کار بسته‌ایم تا بتوانیم پاسخگوی تعداد بیشتری از مراجعان به مراکز صدور گذرنامه باشیم. اعتقاد ما بر این است که خدمتگزاری به مردم توفیق و فرصت مغتنمی است که باید قدر آن را بدانیم و حق این فرصت مغتنم را با ارائه خدمت بهتر و سریع‌تر به جا آوریم. در این مسیر ارائه خدمت به زائران امام حسین(ع) لطف دیگری دارد که همکاران من را بر آن می‌دارد که عاشقانه و مشتاقانه خدمتگزار زائران امام حسین(ع) باشند؛ در شرایط موجود از شروع ساعت کاری تا پاسی از شب یعنی تا حضور مردم در مراکز صدور گذرنامه، همکاران من به ارائه خدمات مشغول هستند؛ پاسخگویی به هزاران نفر از شهروندان در مراکز مختلف انتظامی، گذرنامه، کلانتری‌ها و مراکز راهور و... و انجام صدها عملیات در برخورد و مقابله با تخلفات و جرایم مختلف، مبین این مهم است که فراجا خود را خدمتگزار مردم می‌داند و تمام قد در خدمتگزاری به مردم شبانه روزی مجاهدت خواهد کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید