جریمه تاریخی
شرکتهای سیگار الکترونیک با شعارهای عجیب و غریبی مثل اینکه محصولاتشان مثل سیگارهای واقعی ضرر ندارند وارد بازار شدند، و با زرق و برق جوانها را به سمت خود جلب کردند. اما خیلی زود این ادعاها بهصورت علمی رد شد و بسیاری از این شرکتها، دچار مشکلات حقوقی شدند. در یک مورد تاریخی، یک شرکت سیگار الکترونیک مجبور شده است 438.5میلیون دلار به دادگاه بدهد تا تحقیقات درباره رویکرد مخرب این شرکت در تبلیغاتش متوقف شود. این شرکت متهم است که در تبلیغات خود، جوانان زیر سن قانونی را هدف قرار داده است. در این توافق که در 30ایالت آمریکا معتبر است، آمده است که این شرکت در تبلیغاتش تنها میتواند از افراد بالای 35سال استفاده کند. این شرکت که در حال تبدیل شدن به تولیدکننده بزرگ سیگار الکترونیک بود، در یک پرونده دیگر، با خطر ممنوعیت کامل فروش محصولاتش در آمریکا مواجه است و ممکن است کاملا ورشکسته شود.