• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 17 شهریور 1401
کد مطلب : 170968
+
-

شاد کردن دل پیرمرد

جهان
شاد کردن دل پیرمرد

والتر هیل، کارگردان 80ساله سینما که با فیلم «مردن برای یک دلار» در هفتادونهمین جشنواره فیلم ونیز حضور دارد، جایزه افتخار کارتیه را دریافت کرد. مراسم اهدای جایزه به هیل پیش از نمایش فیلم جدیدش در بخش خارج از مسابقه این دوره از جشنواره برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، ابتدا مدیر تبلیغات کارتیه و سپس کریستف والتز، بازیگر فیلم جدید هیل، در سخنانی کوتاه به تمجید از والتر هیل پرداختند. در ادامه این مراسم، هیل در سخنانی گفت: «در دنیای سینما، هر کسی می‌داند که دعوت شدن به نمایشی ویژه در جشنواره ونیز چه افتخار بزرگی است. با فیلم جدیدم، «مردن برای یک دلار»، این چهارمین‌بار است که من این اقبال نصیبم شده و حالا این جایزه من را سپاسگزارتر از قبل هم می‌کند. از آلبرتو باربارا و مسئولان جایزه کارتیه و همه جامعه سینما سپاسگزارم که در تمام این سال‌ها از من حمایت کردند و مشوقم بودند. شما پیرمردی را خوشحال کردید.»
جایزه کارتیه از سوی شرکت فرانسوی جواهرات و ساعت‌سازی کارتیه به‌عنوان یکی از اسپانسرهای اصلی جشنواره ونیز به فیلم‌سازی اهدا می‌شود که در صنعت فیلم‌سازی معاصر سهم مؤثری داشته است.هیل که امسال 80ساله شد، بیش از 5دهه به‌عنوان نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده فعالیت کرده و بیشتر برای فیلم‌های اکشن و وسترن‌هایش شناخته می‌شود. علاوه‌بر کریستوفر والتز، در فیلم جدید هیل، ویلم دفو، راشل برازنان و بنجامین برت هم حضور دارند. در این فیلم والتز نقش یک جایزه‌بگیر کهنه‌کار را دارد که در قلب مکزیک با دشمن قسم‌خورده‌اش روبه‌رو می‌شود.
او ماموریت دارد که همسر به گروگان گرفته شده یک تاجر ثروتمند را نزد او بازگرداند. «آخرین مرد مقاوم»، «48ساعت» و «عملیات مرداب» از فیلم‌های معروف والتر هیل در ایران هستند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید