• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 16 شهریور 1401
کد مطلب : 170936
+
-

«شهروند» به روسیه می‌رود

در پی به نتیجه رسیدن پس‌از مذاکره یک شرکت تجاری روسیه با مدیرعامل شرکت شهروند تهران صورت می‌گیرد

نمایندگان یک شرکت تجاری روسیه برای مذاکره با مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های شهروند از فروشگاه بیهقی بازدید کردند. به گزارش همشهری، داوود قربانیان، مدیرعامل شرکت شهروند در این بازدید از توسعه فروشگاه‌های شهروند خبر داد و گفت: «روسیه یک پتانسیل بسیار بزرگی از فرصت‌ها و کشورهای حوزه CIS است و به‌عنوان یک کشور ارزشمند در حوزه تجارت خارجی برای ایران محسوب می‌شود. با توجه به اینکه ما ارتباطات بسیار گسترده‌ای با کشورهای حوزه CIS داریم و حتی دریای مشترک هم بین این دو کشور وجود دارد، بنابراین همکاری تجاری با روسیه می‌تواند یک فرصت ارزشمند باشد و اصطلاحا یک فرصت طلایی، هم برای تجار ایرانی و هم تجار‌روسی به‌حساب می‌آید.» 
در نشستی که بین مدیر و مسئولان شرکت شهروند با نمایندگان روسیه بعد از بازدید از فروشگاه بیهقی صورت گرفت، یکی از 2‌نماینده روسیه گفت: «از فروشگاه شهروند که بازدید کردیم، خیلی جالب بود و غافلگیر شدیم. آن چیزی که در فروشگاه به چشم آمد، انعطاف شرکت شهروند بعد از اعمال تحریم علیه ایران است. جای خالی برخی از محصولات خارجی با محصولات داخلی پُر شده بود.» او ادامه داد: «با توجه به اینکه روسیه هم با تحریم روبه‌رو شده است، مایل هستیم که از تجربیات شما استفاده کنیم تا در کشور خودمان مورد استفاده قرار بگیرد. حالا آمده‌ایم ببینیم از کدام کالاهای ایرانی می‌توانیم در فروشگاه‌های خودمان در روسیه استفاده کنیم.» او اضافه کرد: «روسیه نسبت به ایران کشور خیلی بزرگ‌تری است، اما متأسفانه کالاهای کمی دارد. زیرا پیش‌تر کالاهای خارجی وارد می‌شد، اما دیگر کالای خارجی وارد نمی‌شود و ما دچار کمبود کالا شده‌ایم.»
در ادامه مدیرعامل شرکت شهروند خطاب به نمایندگان روسیه گفت: «به‌نظر من، حتما باید بین 2‌کشور ارتباطات قوی برقرار باشد؛ برای اینکه بتوانیم از قدرت 2‌کشور استفاده کنیم تا نیازها تامین شود.» داوود قربانیان ادامه داد: «نهاده دامی مانند گندم، جو و چوب در کشور روسیه به وفور یافت می‌شود و کشور ما خیلی به این محصولات نیاز دارد. ما می‌توانیم این محصولات را وارد کشور کنیم و برخی از کالاهای خود را نیز به روسیه صادر کنیم. آمادگی صادرات محصولات ایرانی به روسیه نزد خیلی از شرکت‌های کشور وجود دارد و البته محصولات کشاورزی بسیاری هم درحال‌حاضر به روسیه صادر می‌شود.» مدیرعامل شرکت شهروند عنوان کرد: «اگر میل و تمایل نزد نمایندگان روسی وجود داشته باشد، ما می‌توانیم یک خط تجاری بین 2‌کشور ایجاد کنیم. امیدواریم کالاهایی که مدنظر شما است را به ما اعلام کنید.» نماینده روسیه در پاسخ به پیشنهاد مدیرعامل شرکت شهروند گفت: «ما باید فهرستی از کالاهای مورد نیاز خود را تهیه کنیم و به شما ارائه دهیم. در واقع ما کالاهای زیادی را می‌توانیم از کشور ایران به روسیه وارد کنیم.» 


 

این خبر را به اشتراک بگذارید