در تبلیغات تلویزیون و رادیو و باقی رسانهها، مشتری همیشه راضی از در بانکی خلوت بیرون میآید و لبخند زنان میرود تا به ادامه کارهای روزانهاش برسد. آن 2،3دقیقهای هم که در بانک بوده، به هیچ عنوان احساس معطلی نکرده و همهچیز بر وفق مرادش پیش رفته است. اما واقعیت ماجرا با چیزی که تصویر میشود، کمی متفاوت است. این تفاوت را هم زمانی متوجه میشوید که پایتان به بانک باز میشود. هیچچیز آنطور که توی تبلیغات تلویزیونی نشان میدهند، پیش نمیرود. بانک شلوغ است و گاهی باید ساعتها بنشینید تا نوبتتان شود. دلایلش فراوان است. یکی اینکه باجهها (بهویژه در بانکهای دولتی) یکی در میان خالی است و آن 2،3نفری هم که دارند کار میکنند، قاعدتا نمیتوانند ظرف مدت کوتاه بهکار آن همه آدم رسیدگی کنند. گاهی هم سیستم خدماتی قطع است که یا باید قید کار بانکی را بزنید یا آنقدر صبر کنید تا سیستم وصل شود. به اینها اضافه کنید سیستم بانکداری اینترنتی را که مثلا قرار بود کارها را سادهتر و از رفتوآمد اضافی به بانک جلوگیری کند، اما این سیستم هم باگهایی دارد که نهتنها کار را برای مشتری سهل نمیکند، بلکه گاهی بهخاطر قطع و وصل شدن، باعث ضرر و زیان مشتری هم میشود. هیچکدام از اینها هم که نباشد، باید آنقدر فرم پر کنید و از مدارکتان کپی بگیرید که خودش کلی وقتتان را میگیرد. بعد میبینید آن شعبه سفته ندارد که به شما بدهد، یا بهدلیل اختلال در سیستم نمیتواند کارت بانکیتان را تمدید کند یا پرینت حساب به شما تحویل بدهد. خلاصه که سیستم بانکداری هنوز آنچنان که باید و شاید ارتقا پیدا نکرده و بهتر است خیلی روی تبلیغات حساب نکنید و اگر واقعا کار بانکی دارید، حداقل یک نصف روز را بگذارید برای پیدا کردن بانکی که بتواند کارتان را راه بیندازد و بعد هم ماندن در صف.
دو شنبه 14 شهریور 1401
کد مطلب :
170690
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/k5Q7X
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved