• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 14 شهریور 1401
کد مطلب : 170648
+
-

دفتر آیت‌الله مکارم ‌شیرازی اطلاعیه داد

مشاور بازداشت شده وزیر راه ارتباطی با این مرجع تقلید ندارد

تأیید خبر بازداشت یکی از مدیران ارشد وزارت راه ‌و شهرسازی و انتشار برخی شائبه‌ها درخصوص نسبت خانوادگی فرد بازداشتی با یکی از مراجع تقلید، اطلاعیه دفتر این مرجعیت را به همراه داشت. دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور اطلاعیه‌ای درخصوص شایعه انتساب یکی از مشاوران وزرا که با او برخورد شده، با این مرجع تقلید توضیحاتی ارائه کرد. این توضیحات مرتبط با خبر بازداشت بازرسی ویژه وزیر راه و شهرسازی است. محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اخیرا با تأیید این خبر گفته است: «با هر فرد متخلفی در هر وزارتخانه‌ و دستگاهی برخورد خواهد شد. افراد دیگری هم بوده‌اند که وقتی تخلف آنها برای دولت مشخص شده، برکنار شده‌اند.»
اردشیر مطهری، نماینده مجلس هم چهره دیگری بود که با تأیید خبر بازداشت فرد مزبور طی توییتی نوشت: «ماموران وزارت اطلاعات، قاسم مکارم شیرازی را دقیقا سر قراری که برای دریافت رشوه به‌صورت یورو ترتیب داده بود، دستگیر کرده‌اند.»
در اطلاعیه دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی که برای رسانه‌ها ارسال شده، ‌آمده است:‌ چند روزی است انتشار خبر برخورد با مشاور یکی از وزرا موجب پخش شایعات و بهانه‌ای برای دروغ و نفرت‌پراکنی دشمنان در میان مردم شریف و متدین گردیده‌ است. ‌به‌علت عدم‌ارتباط موضوع با دفتر حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، در ابتدا بنا بر موضع‌گیری خاصی نبود، اما با گذر زمان و ادامه شایعه‌سازی‌ها، بیان نکات زیر ضروری به‌نظر می‌رسد. اولا؛ شخص نامبرده از فرزندان یا نوادگان مرجعیت معظم نیست بلکه از منسوبین برادر مکرّم ایشان است. ثانیا؛ وی هیچ‌گونه ارتباط کاری با این بیت و دفتر نداشته و ندارد و هیچ‌گاه از جانب این مجموعه مورد حمایت یا سفارشی قرار نگرفته ‌است.
در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده‌است: ثالثا؛ انتساب افراد به بزرگان نه باعث تأیید آنهاست و نه مایه محدودیت؛ بلکه هر کس برحسب شرایط و توانمندی‌های خود و طبق قوانین می‌بایست به‌کار گرفته شود و پاسخگوی اعمال خود باشد. سزاوار است اگر کسی قصد بهره‌برداری از انتساب به بیت مرجعیت یا دفتر معظم‌له را داشت از وی پذیرفته نشود و مراتب جهت اقدام مقتضی به اطلاع این دفتر رسانده شود. رابعا؛ انتظار می‌رود مسئولان نظارتی و قضایی به‌عنوان مرجع تشخیص و تصمیم‌گیری نسبت به این اتهامات و موارد مشابه دیگر که دشمنان به شایعه‌پراکنی علیه بزرگان دین و انقلاب می‌پردازند به روشنگری و تنویر افکار عمومی بپردازند تا در این شرایط سخت اعتماد و اعتقادات مردم شریف و متدین به بازی گرفته نشود.
در این اطلاعیه همچنین تصریح شده است: کلام آخر اینکه عزت به‌دست خداست و کینه‌ورزان و دشمنان دین و این ملت در طول تاریخ سعی در مخدوش کردن مقدّسات و چهره اولیا و بزرگان و تضعیف اعتقادات مردم داشته‌اند؛ اما همیشه دست قدرت خدا برتر از سعی باطل آنها بوده ‌است و دشمنان و ایادی آنان، هرگز راه به جایی نبرده‌اند. از خداوند متعال نصرت و پیروزی ملت شریف ایران و مسلمانان جهان را بر تمامی دشمنان و مستکبران و فتنه انگیزان مسئلت داریم.
سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اخیرا در نشست خبری شهریورماه خود به‌مناسبت هفته دولت درباره تحقق وعده خود درخصوص راه‌اندازی گشت ارشاد مدیران گفته بود: «وعده گشت ارشاد مدیران، وعده‌ای بود که به آن عمل کردیم. گشت ارشاد مدیران زیرنظر بازرسی ریاست‌جمهوری تشکیل شد و به دستگاه‌های مختلف سرکشی می‌کند. در برخی تخلفات به محض گزارش، فرد خاطی برکنار شده است و این موضوع به سطوح کارشناسی ختم نشده و در مواردی درباره مدیران کل و معاون وزیر اتفاق افتاده است.» تاکنون قوه قضاییه و نهادهای امنیتی ضابط قوه قضاییه گزارشی درباره این پرونده و بازداشت صورت گرفته در مجموعه وزارت راه ‌و شهرسازی منتشر نکرده‌اند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید