• جمعه 30 شهریور 1403
  • الْجُمْعَة 16 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 20
دو شنبه 14 شهریور 1401
کد مطلب : 170579
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/2R4xK
+
-

فناوری استارت‌آپ‌ها همراه زائران اربعین

دانش‌بنیان
فناوری استارت‌آپ‌ها همراه زائران اربعین

وزارت ارتباطات با همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان، سرویس‌های ارتباطی متنوعی را برای زائران اربعین درنظر گرفته است که این خدمات در ایران و عراق به زائران ارائه می‌شود.
به گزارش همشهری، عیسی‌ زارع‌پور، وزیر ارتباطات در مراسمی با عنوان «همگام با اربعین، همراه با فناوری» که در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد اعلام کرد خدماتی که برای زائران اربعین حسینی(ع) فراهم می‌شود باید از اینترنت فراتر رود و پلتفرم‌ها باید سرویس‌های متنوع‌تری به زوار ارائه کنند. او در این مراسم گفت: اربعین رویداد بین‌المللی، فرهنگی، اجتماعی و خودجوش است‌. دولت همه امکانات خود را به‌کار گرفته است تا این سفر برای زائران تسهیل شود.
 زارع‌پور با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات خدمات فناورانه را برای زائران درنظر گرفته است، گفت: آنچه وزارت ارتباطات برای تسهیل این سفر درنظر گرفته است، خدمات فناورانه برای اثربخشی بیشتر شبکه‌های ارتباطی است و به‌دنبال این هستیم که امسال کار متفاوتی انجام دهیم. اکنون ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد که می‌توان با آن سفر را تسهیل کرد. پس از اربعین هم بررسی این خدمات ادامه می‌یابد تا با استفاده از آن خدمات بهتری در سال آینده به زائران ارائه شود. درنظر داریم خدمات وزارت ارتباطات برای سفر اربعین سال به سال کیفیت بالاتری پیدا کند. در این مراسم، تعدادی از پلتفرم‌ها محصولات خود را برای وزیر ارتباطات معرفی کردند. این محصولات خدماتی ازجمله خدمات مکان‌یابی جمعی، خدمات مربوط به موکب‌ها، رزرو ناوگان حمل‌ونقل و… را شامل می‌شد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: چه پیش از ورود به عراق و آغاز سفر و چه در طول مسیر نجف تا کربلا می‌توان خدمات ارتباطی متنوعی ارائه کرد. البته راه‌اندازی شبکه فیبر نوری نجف تا کربلا امسال به پایان نمی‌رسد. اطلاع‌رسانی در مورد سرویس‌های ارتباطی اربعین بسیار اهمیت دارد و به همه رسانه‌ها توصیه‌ می‌کنیم محتوای لازم در این زمینه را تهیه و اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار دهند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید