• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 13 شهریور 1401
کد مطلب : 170454
+
-

کشف پیکر 2شهید دفاع‌مقدس در شرق دجله عراق

گروه‌های تفحص پیکر مطهر شهدا جمعه، چهارم شهریورماه۱۴۰۱ پیکر مطهر 2شهید دوران دفاع‌مقدس را کشف کردند. پیکر مطهر این شهدا در عملیات تفحص برون‌مرزی در منطقه شرق دجله عراق توسط اعضای کمیته جست‌وجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح پیدا شد. همراه پیکر این شهدا که همزمان با ایام عزاداری‌ماه محرم کاوش شدند، سربندهای «یا ثارالله» و «راهیان کربلا» نیز پیدا شده است. دست‌های یکی از شهدا با سیم به هم بسته شده که نشان از آن دارد دشمن بعد از اسارت او را به شهادت رسانده است.
سردار سیدمحمدباقرزاده، فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح، که در جریان این کاوش حضور داشت، با اشاره به شباهت سرنوشت شهدای دفاع‌مقدس و شهدای کربلا گفت: «حکایت خانواده‌های این شهدا وقتی که با آنها مواجه می‌شوند مشابه حکایت حضرت زینب(س) است وقتی سر مبارک حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) را بالای نیزه دید، گفت: «ای پاره دلم فکر نمی‌کردم سرنوشت ما اینگونه رقم بخورد.» خانواده این شهدا هم روزی که می‌خواستند آنها را به جبهه بفرستند، امید داشتند یک روز برگردند ولی امروز آنها را به این شکل می‌بینیم. به امید خدا این شهدا هم شناسایی شده و خانواده عزیزشان آنها را در آغوش خواهند گرفت.»
تا‌کنون در عملیات‌های تفحص متعدد در مناطق داخلی و برون‌مرزی (در کشور عراق)، پیکر بیش از 45هزار شهید مفقودالاثر دفاع‌مقدس پیدا شده که هویت قریب به 35هزار نفر از آنان تاکنون شناسایی شده است. با کاوش حدود 2600شهید دیگر کار تفحص پیکر شهدای دفاع‌مقدس به اتمام خواهد رسید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید