• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 10 شهریور 1401
کد مطلب : 170343
+
-

نکته بازی/نتیجه هم بگیر لطفاً!

گل‌گهر سیرجان از 4 بازی اول فقط یکی را برده و 2تا را هم در دقایق پایانی به تساوی کشانده؛ ازجمله دیدار اخیر برابر مس کرمان را که امیر قلعه‌نویی بعد از آن حسابی به‌خودش حال داد: «خدا را شکر می‌کنم تیمی ساختم که همه ایران از تماشای فوتبالش لذت می‌برند. گل‌گهر باید به‌خودش ببالد.» گل‌گهر به‌خودش می‌بالد، اما با وجود این همه هزینه‌ای که باشگاه کرده طبیعتا آنها دنبال نتایج بهتری هستند. پارسال که همه نتایج ضعیف را پای کسر 7 امتیاز کذایی نوشتید، لااقل امسال خودتان چوب حراج به امتیازات نزنید. بله؛ گل‌گهر برابر مس خوب بازی کرد، اما 2هفته پیش در حالی برابر مس رفسنجان به تساوی بدون گل دست یافت که به اذعان خود امیر تیمش لیاقت یک امتیاز را هم نداشت.

ممنون آقای مربی!
بسیاری از تیم‌های کم‌بضاعت زمانی که برابر پرسپولیس یا استقلال قرار می‌گیرند، رو به یک دفاع صرف و فشرده می‌آورند و اینطور به‌نظر می‌رسد که راه دیگری برای نتیجه‌گیری مقابل سرخابی‌ها قابل تصور نیست. با این همه اما، نفت مسجدسلیمان این هفته خلاف این واقعیت را نشان داد. سه‌شنبه‌شب تیم رضا مهاجری چیزی از استقلال کم نداشت. نفت مسجدسلیمان تقریبا به اندازه مهمان سرشناس خود موقعیت گل داشت (3تا در مقابل 4تا) و البته بیشتر از آبی‌ها ضربه داخل چارچوب زد (3تا در مقابل 2تا). حتی مالکیت توپ هم 50به 50مساوی بود. نفت این فصل تیمی منسجم نشان داده است. آنها که فصل قبل به سختی در لیگ ماندند، امسال از 4بازی ابتدایی صاحب یک برد، یک باخت و 2 مساوی شده‌اند.

خسته‌اش نکنند یعنی چه؟
بعد از جدی شدن مذاکرات شیخ‌دیاباته با پرسپولیس، اظهارنظرهای پیشکسوتان پرسپولیس در مورد این بازیکن آغاز شده که بعضی از آنها واقعا بامزه است. به‌عنوان مثال پایان رافت گفته: «نباید بدن شیخ دیاباته را در تمرینات خسته کنند.» حتما پشت این جمله جناب رافت یک استدلال محکم فنی و تجربی قرار دارد که به هر حال ما از آن بی‌اطلاعیم، اما خوب می‌شد اگر استاد مختصر توضیحاتی هم به ما عوام می‌داد، بلکه روشن شویم. تا جایی که ما شنیده‌ایم، می‌گویند بازیکنان باید در تمرینات سخت تلاش کنند تا بدن‌شان آبدیده شود و در مسابقات با حداکثر آمادگی حاضر شوند، اما گویا پایان رافت اعتقادی به این قبیل داستان‌ها ندارد. پیشنهاد می‌شود 2 نفر در تمرینات دیاباته را باد بزنند تا او با آمادگی کامل به مصاف رقبا برود!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید