• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 10 شهریور 1401
کد مطلب : 170267
+
-

معرفی لوکس‌ترین جزیره‌های جهان

تفریحگاه میلیونرها

یکی از تفریحات افراد ثروتمند این است که جزایر لوکس دنیا را برای مدتی اجاره می‌کنند تا چند صباحی به دور از هیاهو باشند. این جزایر که عمدتاً در سواحل اقیانوس‌ها قرار دارند، به یک جای لوکس برای زندگی میلیونرها بدل شده است و بسیاری از سلبریتی‌های فرنگی برای گذراندن تعطیلات به این جزایر پناه می‌برند. آنها برای انتخاب جزیره محل اقامت، قواعد خاص خودشان را هم دارند. یکی از این قواعد نانوشته این است که جزیره مورد‌نظر باید بکر باشد. جزایری از این دست در سواحل اقیانوس‌ها به وفور یافت می‌شود. برخی از آنها مثل بورا بورا که از آن به‌عنوان لوکس‌ترین و زیباترین جزیره دنیا یاد می‌شود شهرت جهانی دارند اما برخی دیگر تا حدودی ناشناخته مانده‌اند.

ملاقات با کوسه‌ها در آمریکا
جزیره مائویی

قبل از هر چیز باید سراغ یکی از جزایر 8گانه ایالت هاوایی آمریکا در اقیانوس آرام برویم. جزیره مائویی را با سواحل شن و ماسه رنگارنگی که دارد می‌شناسند. قدم زدن روی شن‌های سفید و قرمز و مشکی و ملاقات با کوسه‌های کوهان‌دار یکی از تفریحات افراد ثروتمند است و طبق آخرین برآوردها هر سال حدود 150هزار نفر از افراد ثروتمند در اقامتگاه‌های لوکس این جزیره سکونت دارند. زیبایی مائویی در حدی است که هر سال به‌عنوان یکی از 3جزیره زیبا و لاکچری دنیا انتخاب می‌شود و چندبار عنوان «بهترین جزیره جهان» را تصاحب کرده است. آب‌و‌هوای این جزیره معتدل است و بالاترین دمای آن به 31درجه و کمترین دمای آن به 13درجه می‌رسد.

ضیافت رنگ در یونان
جزیره سنتورینی

کشور یونان در کنار آثار باستانی منحصر به‌فردش جزایر زیبایی هم دارد و یکی از این جزایر سنتورینی است. این جزیره به گروه جزیره‌های کیکلادس تعلق دارد و گفته می‌شود بقایای آتشفشان مهیبی است که چندصد سال قبل به وقوع پیوسته. این جزیره تا قرن 15میلادی به شکل دایره بود، اما با وقوع آتشفشانی عظیم، حالتی هلالی پیدا کرد. سنتورینی با دهکده‌های توریستی‌اش شناخته می‌شود و بومیان این روستاها به‌رغم گذشت سال‌های طولانی، بافت زیبای این منطقه را حفظ کرده‌اند. یکی از جاذبه‌های این جزیره تماشای صخره‌هایی است که حدود 300متر ارتفاع دارند و از آب دریا بیرون زده‌اند. خانه‌های رنگارنگ سنتورینی هم در اروپا خواهان زیادی دارد.

جایی برای غارنوردی
جامائیکا


خیلی‌ها جامائیکا را به‌عنوان یکی از کشورهای آمریکای مرکزی و حوزه دریای کارائیب می‌شناسند اما  این کشور مجموعه‌ای از جزایر زیبا و مسحورکننده است و جزایر جامائیکا برای نام بردن از این کشور جایزتر است. جزایر جامائیکا همیشه پاتوق غواص‌های حرفه‌ای بوده و سفر به اعماق آب‌های دریای کارائیب یکی از بهترین تفریحات افراد ثروتمند و البته ماجراجو در این نقطه از دنیا به‌حساب می‌آید. در جامائیکا گاهی برای رسیدن به سواحل زیبا باید غارنوردی را هم چاشنی کار کرد و چه چیزی بهتر از این؟ جامائیکا تا قرن 17میلادی پناهگاه امنی برای دزدان دریایی بود، اما بعدها به بزرگ‌ترین تولیدکننده عمده شکر در دنیا بدل شد. بازدید از مزارع شکر یکی دیگر از جاذبه‌های این جزیره است.

کارت‌پستال زنده
جزیره بالی

بسیاری از گردشگران حرفه‌ای از این جزیره به‌عنوان کارت‌پستال زنده نام می‌برند. در شمال و جنوب این جزیره، زمین‌های بسیار حاصلخیزی وجود دارد که به کاشت برنج اختصاص پیدا کرده. مزارع پلکانی برنج در بالی شهرت جهانی دارند و در یونسکو به ثبت رسیده اما بیشتر افراد ثروتمند که به این جزیره لوکس و گران‌قیمت می‌روند وقت‌شان را در سواحل آن می‌گذرانند. این جزیره شگفت‌انگیز در کشور اندونزی در محل تلاقی اقیانوس‌های هند و آرام قرار دارد و یکی از زیباترین جزایر جهان به‌حساب می‌آید. هتل‌های لوکس جزیره بالی شهرت جهانی دارند و یکی از دلایلی که بالی انتخاب اول زوج‌های جوان برای ‌ماه عسل است همین اقامتگاه‌های فوق‌العاده هستند.

شب‌زنده‌داری در نزدیکی بانکوک
جزیره پوکت

این جزیره در جنوب غربی تایلند و در فاصله 850کیلومتری بانکوک است و بسیاری از توریست‌ها معتقدند همه ویژگی‌های لازم برای گذراندن یک تعطیلات عالی را دارد. سواحل غربی پوکت ترکیبی از خلیج‌های شنی، برآمدگی‌های سنگی و پرتگاه‌های عظیم آهکی است و چندین ناحیه مهم توریستی مانند ساحل کامالا، ساحل کارون و ساحل پاتونگ و چند ساحل دیگر دارد. قدم زدن در میان انبوه درختان نارگیل و قایق‌سواری با قایق‌های بامبو، بخش عمده تفریحات پولدارها را در این جزیره تشکیل می‌دهد. البته باید گشت‌و‌گذار شبانه در این جزیره و رفتن به فستیوال‌های موسیقی و تماشای موسیقی زنده را هم به فهرست تفریحات در این جزیره اضافه کرد.

گهواره تمدن فیلیپین
جزیره پالاوان

این جزیره که در مرزهای شرقی فیلیپین واقع شده جذابیت‌های بسیاری دارد، اما جذاب‌ترین بخش این جزیره  غواصی در خلیج کورون است. البته غواصی در این نقطه یک تفاوت بزرگ هم دارد. غواص‌ها برای تماشای بقایای کشتی‌هایی که در بحبوحه جنگ آمریکا و ژاپن در جنگ جهانی دوم غرق شده‌اند به جزیره پاوالان می‌روند. بازدید از غارهای تابون که به آنها «گهواره تمدن فیلیپین» هم می‌گویند، یکی دیگر از جاذبه‌های این جزیره است. قدیمی‌ترین استخوان‌های انسان با قدمت 22هزار ساله در این غارها پیدا شده و به همین دلیل غارهای تابون در سال 2011به‌عنوان گنجینه فرهنگی کشور فیلیپین معرفی شده است.

یادگار عکاس معروف
جزیره کاکائو

این جزیره در واقع یک هتل کوچک جزیره‌ای و بخشی از مجمع‌الجزایر مالدیو است. پیش‌بینی می‌شود که تا چند دهه آینده دیگر اثری از جزایر زیبای مالدیو باقی نماند و برای همین ثروتمندان برای اقامت در این جزایر از هم سبقت می‌گیرند. بیشتر جزایر مالدیو به ثروتمندان و شخصیت‌های مشهور ورزشی تعلق دارد که جزیره کاکائو یکی از آنهاست. این جزیره تا دهه 80به «اریک کیم» هنرمند و عکاس معروف تعلق داشت. او حین عکاسی از جزایر مالدیو این جزیره را کشف کرد و تصمیم گرفت یک اقامتگاه دوستدار محیط‌زیست در آن بسازد. او 4خانه چوبی با مبلمان طبیعی و سقف‌هایی از برگ نخل ساخت که با گذشت زمان به یک هتل جزیره‌ای بدل شد.

بهشت آفریقا
جزیره سیشل

افراد ثروتمند برای تفریح انتخاب‌های زیادی دارند مقصد این افراد جایی نیست به جز جزیره سیشل که به مقصد اصلی ماهیگیرهای حرفه‌ای بدل شده است. سیشل با صخره‌های مرجانی، جنگل‌های سرسبز استوایی و سواحل آرام و رنگارنگ، مجموعه‌ای از زیبایی‌ها را در دل خود جا داده و به آن لقب «بهشت آفریقا» را داده‌اند. همین لقب هم باعث شده تا خیلی‌ها علاقه‌مند به تجربه گردشگری آن باشند. کوهنوردی در ارتفاعات سیشل با چشم‌اندازهای خیره‌کننده در کنار غواصی و تماشای زندگی جانوران دریایی جزو تفریحات سرگرم‌کننده و البته گران‌قیمت در سیشل است که آن را خاص کرده.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :