• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 8 شهریور 1401
کد مطلب : 170099
+
-

انبوه مجوز و ترافیک در اکران

نظارت
انبوه مجوز و ترافیک در اکران

از آبان سال گذشته تا‌کنون پروانه ساخت ۵۳ فیلم در ژانرهای گوناگون از سوی دفتر نظارت بر تولید فیلم صادر شده است که از این تعداد فیلم، ۳۵کارگردان و ۴۴تهیه‌کننده به شکل حرفه‌ای و ۱۸ کارگردان ۱۰تهیه‌کننده فیلم‌اولی محسوب می‌شوند.
به‌نظر می‌رسد رویکرد سازمان سینمایی در صدور پروانه‌های ساخت‌، تنوع در موضوعات مختلف است. در   فهرستی که سازمان سینمایی اعلام کرده نام فیلمسازانی چون بهمن فرمان‌آرا، کیانوش عیاری، محمود کلاری، پرویز شهبازی، عزیزالله حمید نژاد، علیرضا امینی، علیرضا معتمدی، تهمینه میلانی، هادی مقدم دوست، شهریار بحرانی، مجید مظفری، علی اصغر شادوران و محمدحسین لطیفی دیده می‌شود. این فیلمسازان و تهیه‌کنندگان در حالی مجوز ساخت گرفته‌اند که عنوان شده آثار سینمایی آنها در مراحل مختلف ساخت قرار گرفته است. البته اسم فیلم‌هایی هم به چشم می‌خورد که یا اکران نشده‌اند یا در نوبت اکران هستند. فیلم‌هایی هم هستند مثل«مسیح پسر مریم» به کارگردانی علی جعفرآباد که در جشنواره نتوانست حضور پیدا کند و به نوبت اکران هم نرسید. از دیگر فیلم‌هایی که سازمان سینمایی اعلام کرده، «چشمهایش بزرگ علوی» به کارگردانی بهمن فرمان آرا است.
«فیل» به تهیه‌کنندگی فریدون جیرانی و کارگردانی رضا گوران، «ماه رخسار» به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد، «آتش بس3» به کارگردانی تهمینه میلانی، «نامیرا»ی شهریار بحرانی، «ویلای ساحلی» یا «رکر» به کارگردانی کیانوش عیاری، «عطرآلود» به کارگردانی هادی مقدم دوست و «آینه» به کارگردانی محمود کلاری از دیگر فیلم‌هایی است در این لیست به چشم می‌خورد.
در این لیست بلند بالا برخی از فیلم‌ها هم ممکن است تولید نشوند اما با حجم تولیدات مشخص نیست این فیلم‌ها چه زمان فرصت اکران خوب را پیدا خواهند کرد.
روز گذشته هم برخی از فیلمسازان با اینکه فیلم‌هایی را در نوبت اکران دارند، درخواست مجوز ساخت داده‌اند. آیدا پناهنده که این روزها «تی‌تی» را در حال اکران دارد، درصدد ساخت فیلمی جدیدی با نام «ماجرای قوی سیاه» است.
دیگر فیلمسازی که متقاضی دریافت پروانه ساخت شده فرزاد موتمن است که آخرین فیلمش با نام «شبگرد» هنوز اکران عمومی نشده و به جشنواره فجر سال قبل نیز راه نیافته بود. او اخیرا برای فیلم «استیک» به تهیه‌کنندگی سیدیاسر جعفری درخواست مجوز داده است.
بهتاش صناعی‌ها هم که هنوز نتوانسته برای «قصیده گاو سفید» مجوز اکران بگیرد، برای فیلمی جدید با نام «کیک محبوب من» به‌دنبال دریافت پروانه ساخت است. کاظم راست‌گفتار هم قصد دارد «داماد مقبول» را بسازد. آرش معیریان با سابقه ساخت فیلم‌هایی همچون «کما»، «چپ دست» و«زن‌ها فرشته‌اند 2» نیز به‌دنبال ساخت فیلمی است با نام «دیوانه باش آدم باش» که حسین پوراسماعیلی به‌عنوان تهیه‌کننده برای ساخت آن متقاضی مجوز شده است. همچنین 2 فیلم «خاطرات بندباز» با بازی فرزاد موتمن و «رویاهای ساحل» به کارگردانی آرش سجادی حسینی هم مجوز نمایش خود را گرفتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید