• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 7 شهریور 1401
کد مطلب : 169958
+
-

بام شهرک محلاتی به روی تهرانی‌ها باز شد

شهردار ناحیه۱۰ منطقه یک از تجهیز ارتفاعات شهرک شهید محلاتی در شمال‌شرق تهران برای شهروندان خبر داد

تهران چندین بام دارد. بام کهف‌الشهدا در ولنجک، بام توچال در ایستگاه تله‌کابین، بام شیان در بوستان جنگلی لویزان، بام کوهسار در غرب، بام فراز در منطقه سعادت‌آباد، بام بوکان در منطقه نیاوران و آبشار تهران در منطقه۲۲ ازجمله بام‌های معروفی است که تهرانی‌ها اوقات فراغت‌شان را آنجا می‌گذرانند. یکی دیگر از بام‌ها که به‌تازگی استفاده از آن برای عموم باز شده بام محلاتی است.
علیرضا عباسی، شهردار ناحیه۱۰ منطقه یک به همشهری آنلاین گفت:‌ سال‌ها پیش بام محلاتی فقط در اختیار اهالی همین شهرک بود و معمولا نگهبانی شهرک از ورود سایر گردشگران به بام ممانعت می‌کرد، اما اخیرا مانعی برای گردشگران نیست و همه شهروندان می‌توانند به آنجا مراجعه کنند. در ابتدای ورودی این بام، مقبره ۵شهید گمنام قرار گرفته و بعد از آن به‌سمت ارتفاعات ۱۱بوستان وجود دارد که مساحت مجموع آنها ۵۳هزار متر است و در سال۱۳۹۱ ساخته شده‌اند. شهردار ناحیه با تأکید به ضرورت عمومی‌شدن بام شهرک شهیدمحلاتی گفت: وجود ارتفاعات، این امکان را به تهرانی‌ها می‌دهد تا روزهای پایان هفته مکانی برای تفریح به دور از هیاهوی شهری داشته باشند. این ۱۱بوستان‌ ۱۰سال پیش در این شهرک ساخته شدند که سکوها و سرویس‌های بهداشتی با توجه به مراجعه امروز، نیاز به نوسازی و بهسازی دارند. بنابراین برای این اقدام اعتبارسنجی صورت گرفت و اکنون با توجه به اعتبار مشخص، امکانات موجود نوسازی و امکانات دیگر هم به آن اضافه خواهد شد. هرکدام از بوستان‌ها دارای حدود ۲۰۰سکو، ۱۲آلاچیق و ۵سرویس بهداشتی است که هر سرویس ۴چشمه مردانه و زنانه دارد. عباسی گفت: همچنین مسیر پیاده‌روی 2500متر به‌صورت آسفالت است که هم‌اکنون پایان هفته‌ها بیش از هزار نفر از آن استفاده می‌کنند.
شهردار ناحیه۱۰ منطقه یک با اشاره به طرح‌های کوچک‌مقیاس و نوسازی بوستان‌ها در قالب دهکده‌ ورزشی گفت: یکی از برنامه‌هایی که اکنون در طرح کوچک‌مقیاس تعریف شده و در حال مطالعه است، اختصاص هر یک از بوستان‌ها به رشته ورزشی خاص است و اگر فاز مطالعاتی آن به پایان برسد و پیمانکار مشخص شود، فاز اجرایی آن آغاز و کاربری بام محلاتی همراه با رشته‌های متنوع ورزشی می‌شود و در نهایت یک دهکده ورزشی در ارتفاعات تهران خواهیم داشت. او افزود: در این طرح هر بوستان به امکانات همان رشته ورزشی مجهز می‌شود؛ مثلا قرار است یکی از بوستان‌ها با میزهای شطرنج به‌عنوان بوستان شطرنج برای شطرنج‌بازان نامگذاری و آماده‌سازی شود، بوستان دیگری با میزهای پینگ‌پنگ برای علاقه‌مندان به این ورزش اختصاص خواهد یافت و همچنین بوستان‌های دیگر هم برای بادبادک‌بازی و اسکیت آماده می‌شود. به همین ترتیب ۱۱بوستان را به ۱۱رشته ورزشی اختصاص می‌دهیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید