• یکشنبه 7 مرداد 1403
  • الأحَد 21 محرم 1446
  • 2024 Jul 28
دو شنبه 7 شهریور 1401
کد مطلب : 169918
+
-

بازگشایی باجگیران

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اهمیت دیپلماسی اقتصادی فعال به‌ویژه در مناطق مرزی گفت: حجم مبادلات تجاری در کشور در بازارچه مرزی باجگیران باید به ۵۰میلیون دلار برسد. به گزارش تسنیم، ابوالفضل چمندی افزود: این بازارچه در سال98 به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و برخی مشکلات موجود در تجارت بازارچه‌ای با کشور ترکمنستان به‌طور موقت تعطیل شده بود.
وی گفت: با توجه به دیدارهای روسای جمهور 2کشور درسال‌جاری و مذاکرات صورت گرفته توافق شد تا فعالیت تجاری بازارچه مرزی باجگیران به‌طور مجدد ازسرگرفته شود.معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی با اشاره به اهمیت این بازارچه در منطقه مرزی باجگیران تصریح کرد: روزانه به‌صورت میانگین 300 تا 400نفر از توریست‌های ترکمن از بازارچه مرزی باجگیران خرید کرده و متقابلا روزانه بیش از 200نفر از اتباع ایرانی از بازارچه گودان ترکمنستان کالاهای مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند.
وی با تأکید بر تأثیر این بازارچه بر میزان تجارت بین ایران و ترکمنستان عنوان کرد: تا پیش از تعطیل شدن بازارچه سالانه بیش از 4میلیون دلار کالا از این بازارچه به کشور ترکمنستان صادر و حدود 500هزار دلار کالا وارد کشورمان می‌شد.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :