• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 6 شهریور 1401
کد مطلب : 169843
+
-

با مردم/مسئولان باید محافظ امنیت سؤالات آزمون‌ها باشند

امنیت حفاظت از سؤالات امتحانات نهایی و کنکور زیر سؤال رفته است درحالی‌که مسئولان وظیفه دارند به‌عنوان امانتداران مردم اجازه ندهند که سؤالات این‌گونه آزمون‌ها لو برود. به تازگی و بعد از داستان‌های کنکور خبرهایی از لو رفتن سؤالات نهایی آزمون علوم تجربی به گوش می‌رسد که بسیار نگران‌کننده است زیرا با تأثیر 40درصدی که آزمون نهایی قرار است در کنکور داشته باشد این موضوع در تعیین سرنوشت تحصیلی دانش‌آموزان بسیار اهمیت پیدا می‌کند. از سازمان سنجش توقع داریم مدافع حق داوطلبان باشد.
توفانی از یزد

چرا برای تغییر رمز کارت بانکی پول کسر می‌شود؟
برای تغییر رمز کارت بانکی در دستگاه خودپرداز 100تومان، موجودی گرفتن از بانک عامل خودت 30تومان و بانک غیرعامل 150تومان از حساب کاربر کسر می‌شود. درحالی‌که اطلاع‌رسانی در این خصوص نمی‌شود و مردم هم چندان متوجه کسر شدن این خرده پول‌ها نیستند که در ابعاد کلان رقم عظیمی می‌شود.
نصرتی از تهران 


شهرک ابریشم از نخستین امکانات شهری محروم است
شهرک ابریشم با وجود جمعیت قابل توجه، از برخی امکانات اولیه محروم است. این شهرک نه درمانگاه شبانه روزی دارد، نه فضای سبز و نه محیط بازی مناسب برای کودکان. چند وقت پیش هم تنها نانوایی سنگکی این شهرک تعطیل شد. واقعا این همه کم‌لطفی و بی‌توجهی نسبت به ساکنان صبور این شهرک که اکثرا از قشر ضعیف جامعه هستند انصاف نیست.
توکلی از کرج 

پیامک
مصوبه تلفیق مدارس عادی و استثنایی اجرا نمی‌شود
سال 90مجلس قانونی را تصویب کرد که به موجب آن مدارس عادی با مدارس استثنایی تلفیق شوند. اما این مصوبه جز در معدودی از مدارس اجرا نشد. قانون فوق در مورد کودکان با استثنائات خاص و هوشمند بسیار مفید بود اما متأسفانه اجرا نمی‌شود. این روزها با آغاز سنجش دبستانی‌ها و مسئولان سنجش کودکان اوتیسمی را که بسیار باهوشند اما ممکن است سر و صدا کنند تست نمی‌گیرند یا به مدارس استثنایی شدید ارجاع می‌دهند که ظلمی مضاعف به کودکانی است که حتی از سطح متوسط همسالان خود نیز بهره هوشی بیشتری دارند. مدرسه استثنایی برای بچه‌های اوتیسم علاوه بر کودکان برای خانواده آنان نیز آسیب‌زاست چرا که این قشر با کمی صبوری توان حضور در مدارس عادی را دارند و می‌توانند در آینده تا مدارج عالی تحصیلی هم بروند ولی فرستادنشان به مدرسه استثنایی صدمه‌ای جبران ناپذیر است.
مادر یک اوتیسمی از تهران 

سطل‌های مکانیزه ناحیه 3منطقه 11نیازمند نظافت است
از شهرداری منطقه ۱۱ ناحیه ۳ تقاضا داریم به پیمانکاران توصیه کند تا نسبت به نظافت سطل‌های زباله مکانیزه اقدام کند چرا که با فاصله زمانی زیاد اقدام به نظافت سطل‌های زباله می‌کنند. با این وصف سطل‌های ناحیه 3تماماً آلوده بوده و بوی تعفن شدید می‌دهند.
مهدی از تهران 

پیام
صاحبخانه‌ها شورای حل اختلاف را هم قبول ندارند
چند وقت پیش قانونی تصویب شد که به موجب آن مالکین حق بیرون کردن مستأجران خود را ندارند و مجاز به افزودن ارقام خاصی با توجه به جمعیت و ساختار شهرها هستند. اما مالکان زیر بار این قانون نمی‌روند و حتی وقتی کار به شکایت می‌رسد و شورای حل اختلاف حکم به عدم‌تخلیه و ضرورت تمدید قرارداد اجاره می‌دهد مالکان وقعی نمی‌گذارند و کار خودشان را پیش می‌برند. اگر ناظرانی برای این موضوع درنظر بگیرند قطعا وضعیت تغییر خواهد کرد.
طاهری از تهران 

هدر رفتن روزانه آب در جاده کهریز کرمانشاه 
متأسفانه درحالی‌که کشور دچار بحران آبی شده و عده‌ای از هموطنان برای دسترسی به آب شرب مشکل دارند در جاده کهریز کرمانشاه هفته‌هاست که آب از یک لوله نسبتا قطور با فشار جاری است. بارها به شهرداری و دیگر مسئولان اطلاع داده‌ایم ولی آب همچنان هدر می‌رود.
زارانی از کرمانشاه
 
ساختمان پایگاه فضای سبز در منطقه 15درمانگاه شود
 در ورودی 4جنب بلوک 144شهرک جمهوری اسلامی واقع در منطقه 15شهرداری تهران ساختمانی وجود دارد که مدت‌ها در اختیار شهرداری بود و به‌عنوان پایگاه سازماندهی و هماهنگی در امور فضای سبز استفاده می‌شد. مدتی است که این ساختمان تخلیه شده و این روزها به کل متروکه و تبدیل به پاتوقی برای معتادان شده است. از مسئولان درخواست داریم تا به وضعیت این ساختمان رسیدگی کرده و این محل را به یک پایگاه درمانی برای اهالی تبدیل کنند.
عابدی از تهران
 

این خبر را به اشتراک بگذارید