• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 5 شهریور 1401
کد مطلب : 169706
+
-

صادرات محصولات مخابراتی دانش‌بنیان‌ها

دانش‌بنیان
صادرات محصولات مخابراتی دانش‌بنیان‌ها

محصولات مخابراتی ایران با تلاش‌ شرکت‌های دانش‌بنیان به‌زودی به کشورهای مختلف جهان صادر خواهد شد. عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید دیروز خود از زیرساخت‌های ارتباطی روستای جمشیدآباد سوادکوه، با اعلام این خبر گفت: کالاهای تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان کشور اکنون به بسیاری از کشورهای مطرح جهان ازجمله قاره اروپا صادر می‌شود که به‌طور حتم با حمایت از نخبگان دانشگاهی این رویه ادامه خواهد داشت.
به‌گزارش ایرنا، زارع‌پور، ایران را در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات در منطقه پیشرو دانست و ادامه داد: در حوزه فضایی هم ایران اسلامی جزو ۱۰کشور برتر جهان است و در ساخت، پرتاب و بهره‌برداری از ماهواره اکنون در جهان سرآمد است.
او با اشاره به اینکه در ۴۴سال گذشته ما شاهد پیشرفت کشورمان با وجود همه مشکلات بودیم، گفت: این در حالی است که دشمنان می‌خواهند دستاوردهای ما را ناامیدکننده جلوه دهند که آحاد مردم باید هوشیار باشند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین یکی از محورهای اساسی فعالیت دولت سیزدهم را عدالت عنوان کرد تا امکانات به‌صورت مساوی در نقاط مختلف ایجاد شود.
زارع‌پور با تأکید بر اینکه تا پایان دولت سیزدهم هیچ روستایی بدون اتصال مخابراتی و اینترنتی نخواهد ماند، رفع مشکلات زیرساختی در حوزه ارتباطی و مخابراتی روستای جمشیدآباد را در دستور کار اعلام کرد و از مسئولان مربوطه در مازندران خواست تا به سرعت برای تحقق این امر بکوشند.
او روز گذشته برای حضور و سخنرانی در نمازجمعه و میز خدمت شهرستان ساری و همچنین افتتاح چند طرح زیرساختی و بازدید از زیرساخت‌های ارتباطی چند روستا در قالب سفری یک‌روزه وارد مازندران شد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران هم گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی دولت مردمی سیزدهم و با نصب و ارتقای ۲۴سایت مخابراتی، پوشش ارتباط صوت و اینترنت تلفن همراه روستاهای استان در این حوزه تقویت شد.
اسماعیل اعزی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در راستای عملی کردن شعار محرومیت‌زدایی و عدالت، نصب سایت‌های مخابراتی جدید و ارتقای سایت‌های موجود را در دستور کار قرار داد، ادامه داد: با اقدامات انجام شده، پوشش صوت و اینترنت ۱۲۳روستای مازندران تقویت شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید