• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 3 شهریور 1401
کد مطلب : 169680
+
-

با مردم/دانشگاه‌ها برای اربعین به دانشجویان مرخصی بدهند

برخی دانشگاه‌ها شروع سال تحصیلی جدید را قبل از اربعین تنظیم کرده‌اند؛ ازجمله دانشگاه شهیدچمران اهواز. لطفا مسئولان به‌گونه‌ای عمل کنند که با اعطای مرخصی یا نادیده‌گرفتن غیبت از جلسات، دانشجویان علاقه‌مند بتوانند به زیارت اربعین حسینی برسند.
علی اکبری از اهواز

تبلیغات کالا قدرت خرید را بالا نمی‌برد 
برخی کالاها این روزها آن قدر تبلیغ می‌شوند که گویی تبلیغات مکرر باعث بالا رفتن قدرت خرید مردم می‌شود. هر شبکه و رسانه‌ای را نگاه کنید تبلیغات برخی کالاها را می‌شنوید و می‌بینید درحالی‌که در شرایط رکود و تورم خرید مردم کاهش یافته و صادرات هم به‌دلیل رقابت و مسائل جهانی کاهش یافته است. بدیهی است که در این شرایط تبلیغات فایده‌ای ندارد و لازم است حتی تولید‌کنندگان برای بالا رفتن قدرت خرید مردم برنامه‌ریزی کنند.
 نعمت از تهران

شهربازی لاله اراک از حداقل‌های بهداشتی بی‌بهره است
چند شب قبل بعد از حدود 3 سال فرزندانم را به پارک لاله اراک بردم. متأسفانه وضعیت بهداشت پارک بسیار بد و حتی افتضاح بود. از بدو ورود و همان 5دقیقه اول کاملا متوجه بوی بد در سراسر شهربازی شدیم. سطل آشغال‌های بدون پلاستیک و آلوده، صندلی‌های کثیف و شکسته، پای درختان زباله، ‌سرویس‌های بهداشتی کثیف بدون مایع صابون، نمازخانه به‌شدت گرم و حتی یک شیر آب مجزا برای وضو گرفتن نبود. واقعا دلم برای فرزندانم سوخت که آنها را به چنین پارکی برده بودم. مسئولان خودشان را جای ما بگذارند و به فکر خدمت به مردم باشند که از کنار چنین خدمت‌هایی حتما موضوع ایجاد اشتغال و کسب درآمد هم محقق می‌شود.
نفیسی از اراک

پیامک
راه‌آهن بیرجند عامل تحول اقتصاد استان خراسان جنوبی می‌شود
خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند با مرز ۴۶۰ کیلومتری خط مرزی با افغانستان دارد که ظرفیت بالایی برای مبادلات اقتصادی و صادرات است اما متأسفانه به‌دلیل نبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل به‌خصوص حمل‌ونقل ریلی از این ظرفیت کمتر بهره‌برداری می‌شود. از طرفی به‌دلیل دوری این استان از مرکز کشور و جاده‌های پرخطر که سالانه صدها نفر را قربانی می‌کند ضرورت اجرای راه‌آهن بیرجند بیشتر احساس می‌شود بی‌شک اجرای راه‌آهن در دولت انقلابی بزرگ‌ترین خدمت به این استان کویری و البته معدنی و با ارزش خواهد بود. خوشبختانه ریاست‌جمهوری محترم سال‌هاست نماینده مردم این استان در خبرگان هستند و به خوبی به این موضوع و دیگر مشکلات استان آگاه هستند و توقع می‌رود در مسیر اجرای نیازهای استان پیگیر باشند.
زیراچی از بیرجند

مردم در جریان پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن قرار گیرند
قرار بود براساس طرح نهضت ملی مسکن و با شعار ساخت هر سال یک میلیون خانه، افراد بدون مسکن را به خانه‌دار‌شدن امیدوار کنند. متأسفانه از مراحل اجرایی شدن آن خبری نیست یا حداقل اطلاع‌رسانی در این خصوص صورت نمی‌گیرد. خوب است که درصورت کلید خوردن این طرح مردم در جریان پیشرفت و مراحل انجام آن قرار بگیرند.
قادری از تهران

سکوهای ایستگاه راه‌آهن کرج نیازمند پله برقی است
از مسئولان ایستگاه راه‌آهن کرج درخواست نصب پله برقی درسکوهای این ایستگاه را داریم. اکنون مسافران مجبورند با این حجم بار و چمدان‌های سنگین از خط راه‌آهن رد شوند.
شوندی از کرج

پیام
اتوبان مهران به کربلا ساخته شود 
مرز مهران مسیر اصلی و بین‌المللی زوار به عتبات است که همه ساله‌ها صدها هزار زائر از آن به کربلای معلی مشرف می‌شوند. اگر از مهران به سمت کربلا اتوبانی ساخته شود هم خطرات مسیر کم می‌شود هم فاصله مرز تا مهران کاهش می‌یابد. حتی قطار تندرو هم می‌تواند گزینه مناسبی برای کیفیت‌بخشی به حمل‌ونقل از این مسیر شود زیرا مسیر صاف و هموار است.
رمضانی از مهران 

خیابان توانبخشی ازگل نیاز فوری به پاکسازی زباله دارد
 در قسمت ورودی خیابان ازگل به خیابان توانبخشی یک محوطه خالی وجود دارد که مدت‌هاست تبدیل به زباله‌دانی شده و پر از اشیای فلزی و برنده مثل خرده‌شیشه است. یک‌بار بچه‌ای در این محل زمین خورد و به‌واسطه همین خرده‌شیشه‌ها پاهایش زخمی و به درمانگاه منتقل شد. از شهرداری منطقه درخواست داریم تا هر چه زودتر نسبت به پاکسازی این محل اقدام کند.
شیبانی از ازگل تهران

معیارهای شبکه نمایش خانگی و تلویزیون یکی باشد
باید معیارهای واحدی بین شبکه نمایش خانگی، سینما و تلویزیون حاکم باشد تا بتوان فیلم‌های شبکه نمایش خانگی را کنار خانواده در منزل دید. چه معنی دارد  فیلمی که در سینما پخش می‌شود دیدن آن در جمع خانواده مناسب نباشد؟ این ناهمخوانی باعث می‌شود مضامین فیلم وسریال‌ها با ارزش‌های دینی و انقلابی و خانوادگی فاصله داشته باشد.
عسگری از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید