• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 3 شهریور 1401
کد مطلب : 169679
+
-

بخشش پیش از قصاص

مردی که از سال‌ها قبل به اتهام قتل عمدی در زندان به‌سر می‌برد و شمارش معکوس برای قصاصش آغاز شده بود با جلب رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافت.
به گزارش همشهری، این محکوم به قصاص چندی قبل در جریان یک درگیری در بخش جایزان شهرستان امیدیه واقع در استان خوزستان با شلیک گلوله مرتکب قتل شد و چندی بعد دستگیر و به قصاص محکوم شد. با وجود صدور این حکم در دادگاه کیفری یک استان خوزستان اما از همان زمان تلاش‌ها برای جلب رضایت اولیای‌دم آغاز شد. آنها اعلام کرده بودند که حاضر به بخشش نیستند اما وقتی رایزنی‌های اعضای ستاد صبر امیدیه و مسئولان قضایی ادامه یافت سرانجام حاضر به بخشش قاتل شدند.
علی دهقانی، رئیس‌کل دادگستری خوزستان در این‌باره گفت: به همت مصلحین، خیرین و اعضای ستاد صبر شهرستان امیدیه این محکوم به قصاص نفس در این شهرستان بخشیده شد. او ادامه داد: در راستای احیای سنت حسنه اصلاح ذات‌البین نشست‌هایی با هدایت رئیس دادگستری و دادستان و اهتمام قاضی و کارکنان اجرای احکام کیفری و نیز همت خیرین و مصلحین این شهرستان برگزار شد که در نهایت اولیای دم با گذشت خود موجب نجات محکوم از قصاص نفس و زندگی دوباره به وی شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید