• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 3 شهریور 1401
کد مطلب : 169670
+
-

مخوف‌ترین تبهکار آمریکا چطور در زندان کشته شد

استقبال مرگبار زندانیان از جنایتکار بی‌رحم

خارجی
استقبال مرگبار زندانیان از جنایتکار بی‌رحم

حدود 4سال پس از کشته‌شدن جیمز والتی بالجر، مخوف‌ترین تبهکار سال‌های اخیر آمریکا در زندان، 3زندانی از سوی دادستانی متهم به ارتکاب این جنایت شدند. بررسی‌ها نشان می‌دهد جیمز‌بالجر تنها چند ساعت از ورودش به زندان ویرجینیا توسط زندانیانی که ظاهرا از قبل انتظارش را می‌کشیدند کشته شده است.
به گزارش همشهری به نقل از دیلی‌میل، جیمز وایتی بالجر که بعد از بن‌لادن، دومین مرد خطرناک دنیا لقب گرفته بود، به اتهام هدایت یک گروه تبهکار تحت تعقیب پلیس بود و اف‌بی‌آی از سال‌ها پیش برای دستگیری او مأموران خود را بسیج کرده بود. جیمز بالجر به قتل 21نفر و سرکردگی یک گروه تبهکار ایرلندی- آمریکایی به نام وینترهیل متهم بود که به اقداماتی چون فروش مواد‌مخدر، باج‌گیری و کلاهبرداری دست می‌زد. چند سال قبل این تبهکار معروف در ایتالیا و انگلیس ردیابی شد اما هر بار که مأموران اف‌بی‌آی راهی آنجا شدند، توانست از دست آنها بگریزد. جیمز بالجر زمانی خبرچین اف‌بی‌آی بود و باعث دستگیری رهبران چندین شبکه و گروه تبهکاری در این کشور شده و به همین دلیل تبهکاران زیادی آرزوی گرفتن انتقام از وی را داشتند. این مرد در سال 1995و بعد از انجام چندین جنایت و ارتکاب جرایم مخوف ناگهان ناپدید شد تا اینکه در سال 2011و پس از 16سال زندگی پنهانی توسط مأموران اف‌بی‌آی در یک آپارتمان در سانتامونیکای ایالت کالیفرنیا دستگیر شد.
او از همان زمان به زندانی در فلوریدا منتقل و روند رسیدگی به پرونده‌اش آغاز شد. تبهکار مخوف 7سال را در این زندان سپری کرد تا اینکه در سال 2018 تصمیم گرفته شد که وی به زندانی فوق‌ امنیتی در ویرجینیا منتقل شود. اما تنها چند ساعت پس از انتقال وی به زندان فوق‌ امنیتی بود که جسد غرق در خون او در سلولش پیدا شد.
با کشته‌شدن تبهکار مخوف تحقیقات پلیس برای شناسایی عاملان این جنایت که از زندانیان جرایم جنایی بودند آغاز شد. در این تحقیقات مأموران موفق به شناسایی 3زندانی شدند که در قتل تبهکار مخوف نقش داشتند. تحقیقات از این 3زندانی ادامه داشت و آنها در همه این مدت مدعی بودند که بی‌گناهند تا اینکه چند روز پیش، مقامات دادستانی با انتشار جزئیاتی از پرونده، از متهم‌شدن این 3زندانی به توطئه برای کشتن جیمز والتی بالجر خبر دادند.

جنایت در 6دقیقه 
براساس اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده، 3متهمی که در قتل تبهکار مخوف در زندان نقش داشتند، پل‌جی 48ساله، گیاس 55ساله و مک کینون 36ساله نام دارند.
پل‌‌جی یکی از اعضای باند بزرگ تبهکاری در ماساچوست است که چند سال قبل دختر نوجوانی را به تصور اینکه چیزهای زیادی درباره او می‌داند ربود و به قتل رساند، گیاس، مجری معروف و یکی از اعضای مافیای ماساچوست است که به اتهام قتل 2نفر در زندان به‌سر می‌برد و مک‌کینون نیز یکی از اعضای باند تبهکاری ماساچوست است که در ارتباط با قتل یک نفر دستگیر و زندانی شده بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این 3زندانی از قبل خبر داشتند که قرار است جیمز بالجر به زندان ویرجینیا منتقل شود و برای قتل او نقشه کشیده بودند. بالجر در ساعت20:30 روز 29 اکتبر به این زندان منتقل شد اما صبح روز بعد جسدش در سلولش پیدا شد. صبح روز حادثه، حدود ساعت 6صبح تمام درهای سلول‌های زندان باز شد تا زندانیان بتوانند برای صرف صبحانه آنجا را ترک کنند. در ساعت 6:06 دو نفر از زندانیان به نام‌های پل‌جی و گیاس وارد سلول بالجر شدند و به‌مدت 7 دقیقه در آنجا ماندند و در ساعت 6:13 صبح از آنجا خارج شدند. در این مدت زندانی سوم یعنی مک‌کینون خودش را به پشت میزی رسانده بود که می‌توانست همزمان هم ایستگاه مأموران زندان و هم داخل سلول بالجر را ببیند. همه این شواهد نشان می‌دهد که مک کینون آن روز نقش نگهبان را به‌عهده داشته است. پل جی و گیاس نیز پس از ورود به داخل سلول بالجر، با ضربات ویلچر و چاقو او را به قتل رسانده و پس از تمیزکردن لباس‌ها و سر و صورتشان آنجا را ترک کردند. با این شواهد بود که ال جی و گیاس از سوی دادگاه به مشارکت در قتل درجه یک متهم شدند و مک کینون نیز به دروغگویی به اف‌بی‌آی متهم شد. مک کینون در همه این مدت مدعی بود که بی‌گناه است و روز حادثه شاهد جنایت نبوده است. دادستان‌ها می‌گویند که هر 3متهم پس از جنایت نزد بقیه زندانیان اعتراف کرده‌اند که چطور برای انتقام‌جویی و به دستور باندهای مافیایی خارج از زندان، نقشه قتل بالجر را عملی کرده‌اند. این 3زندانی در حالی در قتل تبهکار مخوف آمریکا متهم شده‌اند که خانواده بالجر می‌گویند متهم اصلی و مسئول مرگ بالجر اداره زندان‌هاست و آنها بودند که با تصمیم اشتباهشان برای انتقال بالجر به زندان ویرجینیا باعث کشته‌شدن او شدند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید