• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 3 شهریور 1401
کد مطلب : 169644
+
-

آماربازی

حبیب فرعباسی (ذوب‌آهن) و علیرضا بیرانوند (پرسپولیس) به استناد آمارها و نمرات سایت متریکا، بهترین دروازه‌بان‌های لیگ برتر طی 2هفته ابتدایی بوده‌اند. فرعباسی طی 2بازی به میانگین نمره7.04 رسیده و معدل نمرات بیرانوند نیز 7.01 بوده است. جالب اینکه تیم‌های این دو بازیکن در هفته اول مقابل یکدیگر بازی کردند و هر دو دروازه‌بان موفق به خلق کلین‌شیت شدند. بیرانوند در هفته دوم هم گل نخورد اما فرعباسی در دقیقه97 بازی با تراکتور بالاخره بعد از 2بازی تسلیم شد. با وجود این نمره فرعباسی بالاتر از بیرانوند است. فرعباسی به‌طور میانگین در هر بازی 3.5مهار داشته اما بیرانوند که تیمش حملات کمتری را متحمل شده به آمار 2.5مهار در هر بازی رسیده است.

علیرضا بیرانوند بالاترین دقت پاس را در میان همه دروازه‌بان‌های لیگ طی 2هفته گذشته داشته است. دقت پاس‌های بیرانوند در 2بازی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن و فولاد 82.9درصد بوده است. این در حالی است که به‌دلیل پرس شدید فولادی‌ها در بازی دوم، آمار پاس به عقب بازیکنان پرسپولیس و لمس توپ بیرانوند خیلی بالاتر از استانداردهای معمول بود اما بیرو از این آزمایش هم سربلند خارج شد و اغلب پاس‌هایش درست به مقصد رسیدند. تبحر این بازیکن در بازی با پا، او را از سایر گلرهای لیگ متمایز کرده است. بعد از بیرانوند، به‌ترتیب حسین پورحمیدی از آلومینیوم، حسین حسینی از استقلال و علیرضا حقیقی از نساجی بالاترین دقت پاس را بین گلرها داشته‌اند.

فرهاد کرمانشاهی که هفته گذشته اشتباهات بسیار زیادی در بازی پیکان و مس کرمان انجام داد، به همراه رضا حیدری (ملوان) ضعیف‌ترین گلرهای لیگ در 2هفته ابتدایی بوده‌اند. جالب اینکه این‌دو نیز مثل 2گلر برتر در هفته اول روبه‌روی هم قرار گرفته بودند. کرمانشاهی مقابل ملوان کلین‌شیت کرد اما در هفته دوم با اشتباهات عجیب و غریبش 3گل از مس کرمان خورد و نمره5.69 گرفت که فعلا ضعیف‌ترین امتیاز یک دروازه‌بان در فصل جاری است. رضا حیدری هم در هفته اول به نمره6.88 و در هفته دوم به امتیاز5.99 رسید. دقت پاس حیدری (37.8) پایین‌تر از هر دروازه‌بان دیگری در این فصل بوده و او فقط 55.6درصد از شوت‌های داخل چارچوب دروازه‌اش را مهار کرده است. میانگین نمرات او 6.25 و میانگین نمرات کرمانشاهی 6.27 است.

این خبر را به اشتراک بگذارید