• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
چهار شنبه 2 شهریور 1401
کد مطلب : 169523
+
-

رئیس‌جمهور در مرقد بنیانگذار انقلاب به‌مناسبت هفته دولت:

بهترین مفسر خط امام رهبر معظم است

دولت
بهترین مفسر خط امام رهبر معظم است

رئیس‌جمهور صبح سه‌شنبه با حضور در مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی به‌مناسب هفته دولت، خدمت به مردم در سایر کشورها را منفعت‌گرا، مادی‌گرایانه و ماتریالیستی یا از سر نوع‌دوستی و ناشی از نگاه انسان‌مدارانه دانست و گفت: آن نوع خدمتی که امام (ره) به ما آموختند، خدمت برای خداست، در این نگاه برای تمام اقداماتی که انجام و گام‌هایی که برداشته می‌شود، نباید نسبت به احدی منت داشت چرا که این نوع خدمت فقط باید برای خدا انجام شود تا قیمت پیدا کند.
براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی یک نکته مهم در رهبری امام خمینی(ره) را اجرای عدالت عنوان کرد و افزود: امام در آموخته‌ها و کتاب‌هایشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره مردم را تأکید و دعوت به این می‌کردند که می‌توان عدالت را اجرا کرد. همچنین به مجلس شورای اسلامی برای وضع قوانین عادلانه، به قضات برای داوری عادلانه و به مجریان برای اجرای عادلانه قوانین تأکیدات جدی داشتند.  او با بیان اینکه همه دولتمردان باید به تأسی از امام و رهبر فرزانه انقلاب در اجرای عدالت تلاش کنند، تصریح کرد: امروز اگر می‌خواهیم در خط امام حرکت کنیم، مفسر این خط رهبر معظم انقلاب اسلامی است. همه باید مشی عادلانه را مورد توجه قرار دهیم و به‌ خودمان و به مجموعه‌مان اجازه ندهیم که کوچک‌ترین تخطی از عدالت بشود چرا که آنچه مردم می‌پسندند، همین است.
رئیس دولت سیزدهم اعتماد مردم را سرمایه بزرگی دانست و گفت: اعتماد مردم به دولت یکی از نعمت‌های خدا و سرمایه بزرگی است که همواره باید پاس داشته شده و روزبه‌روز افزون شود. شکر این نعمت، خدمتگزاری خالصانه به مردم است که سرمایه اجتماعی کشور، نظام و دولت را افزایش می‌دهد و امیدواریم خداوند متعال این سرمایه عظیم را برای ما همواره حفظ کند و ارتقا ببخشد. رئیسی با تأکید بر اینکه دولت دیدگاه‌های دیگران به‌ویژه نخبگان را برای خود نعمت می‌داند، گفت: همواره از دیدگاه‌ها و نظرات دیگران استقبال می‌کنیم چرا که باور داریم دولت مانند یک کشتی در حال حرکت است که اگر معلوم شود نقصی در آن وجود دارد، باید جبران شود تا در ادامه حرکت اخلالی ایجاد نکند.
در ابتدای این مراسم سیدحسن خمینی، تولیت حرم حضرت امام خمینی(ره) در سخنانی یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های امام راحل را شجاعت توصیف کرد و گفت: امام(ره) تمام وجودشان اعتماد و حسن ظن به خدا و عشق به مردم بود.
 او با اشاره به بخشی از عهدنامه امیرالمومنین امام علی(ع)‌تصریح کرد: امام نه بخیل بود که رفاه مردم را برنتابد، نه ترسو بود که در برابر غیرخدا کوتاه بیاید و نه حریص بود که اجازه دهد عیب‌ها را در برابر چشمان او زینت دهند و بحمدالله مقام معظم رهبری تا به امروز این انقلاب را در همین مسیر سکانداری کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید