• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 2 شهریور 1401
کد مطلب : 169502
+
-

ایجاد حساب‌های درآمدی توسط شهرداری

در جلسه دیروز شورای شهر تهران ابوالفضل فلاح، معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران در واکنش به نامه اعتراض هیأت تطبیق فرمانداری تهران درخصوص مصوبه تأیید حساب تمرکز وجوه درآمدی 23سازمان و شرکت شهرداری تهران گفت که شهرداری مکلف است حساب‌های درآمدی ایجاد کند و شرکت‌ها و سازمان‌ها ملزم هستند درآمد خود را به این حساب واریز کنند، اما گویا این شائبه به وجود آمده که تداخلی بین حساب سازمان‌ها ایجاد شده است.
 به گزارش همشهری، هیأت تطبیق فرمانداری تهران در نامه‌ای به مصوبه مذکور اعتراض کرده و آن را مغایر با آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها که همان شناسایی استقلال و شخصیت حقوقی شرکت و سازمان‌های تابع شهرداری بوده، دانسته است. مهدی اقراریان اما در جریان بررسی این نامه گفته نه‌تنها هیچ‌گونه مغایرتی با این آیین‌نامه ندارد، بلکه معتقدم از تلاش ما برای مبارزه با فساد ایراد و سوء‌برداشتی از سوی فرمانداری صورت گرفته است.»

سند الزامات تدوین برنامه چهارم شهرداری تهران
یک فوریت طرح سند الزامات تدوین برنامه چهارم شهرداری تهران برای سال‌های 1401تا 1404در جلسه گذشته شورای شهر تهران تصویب شده بود و دیروز برای تأیید و تصویب کلیات در دستور جلسه قرار داشت. میثم مظفر در فرایند بررسی آن گفت که براساس ابلاغیه وزارت کشور طرح‌های توسعه شهری از این به بعد به جای 5سال باید 4ساله تدوین شوند. او تأکید کرد: «سند الزامات درواقع سند سیاست‌ها و راهنمای عملی است که قاعدتا کمیسیون‌ها مداخله خواهند داشت و نظرات و پیشنهادها لحاظ می‌شود.
همچنین در این سند یک ماده‌ واحده وجود دارد که براساس آن شهرداری مکلف است لایحه برنامه چهارم را از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ تا پایان مهرماه امسال به شورا تحویل دهد.» این سند با 4بخش (راهبردها و اهداف کلان، اولویت‌ها، چارچوب و ساختار برنامه، نظارت – پایش و ارزیابی) و 19اولویت با موافقت اعضای شورای شهر تهران تصویب شد.

تصویب یک فوریت اخذ بهای خدمات از اتباع خارجی
یک فوریت لایحه شهردار تهران درخصوص اصلاحیه مصوبه اخذ بهای خدمات ارائه شده به مهاجرین و اتباع خارجی هم در جلسه دیروز شورای شهر تهران تصویب شد و مهدی چمران در ضرورت یک فوریت این لایحه گفت: «هرساله موضوع اخذ بهای خدمات از مهاجرین و اتباع خارجی مطرح می‌شود؛ چراکه تعداد زیادی از مهاجرین از خدمات شهرداری استفاده می‌کنند، اما هزینه‌ای نمی‌پردازند. با هماهنگی اداره اتباع مقرر شده که از این افراد بهای خدمات اخذ شود.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید