• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 2 شهریور 1401
کد مطلب : 169492
+
-

آماربازی

در هفته دوم لیگ برتر، تیم پرسپولیس هم بالاترین درصد مالکیت توپ را داشت و هم بیشترین درصد موفقیت در نبردها را به نام خودش ثبت کرد اما هیچ یک از این رکوردها منجر به پیروزی شاگردان یحیی نشد. سرخپوشان با 60درصد مالکیت توپ و برتری در 63درصد از نبردهای تن به تن، موفق‌ترین تیم هفته در این دو بخش بودند. البته در تعداد پاس، یک تیم دیگر خودش را در جدول «ترین‌های هفته» بالاتر از پرسپولیس قرار داد. تیم هوادار که در زمین خودش به مصاف نفت مسجدسلیمان رفته بود و در نیمه اول از این حریف عقب افتاد، در تعداد پاس به عدد 565 رسید تا رکورد این هفته را در جدول‌های متریکا از آن خودش کند.

تیم سپاهان با ثبت 17شوت در بازی با نساجی، شوتزن‌ترین تیم هفته دوم لیگ لقب گرفت. البته در تعداد شوت‌های داخل چارچوب، مس کرمان با 6ضربه گوی سبقت را از سپاهان ربود و بهترین تیم هفته شد. تیم کرمانی که تازه به لیگ برتر آمده در این 2هفته دقیق‌ترین شوت‌ها را داشته و نرخ تبدیل شوت به گل هم در این تیم بالاتر از هر تیم دیگری است. در این هفته 38درصد از شوت‌های مس تبدیل به گل شد که آمار جالب و حتی عجیب‌وغریبی است. این تیم در این هفته کلا 8شوت زد که 6ضربه داخل چارچوب بود و 3گل هم برای این تیم به دست آمد. این در حالی بود که حریف آنها یعنی پیکان 14شوت زد اما به هیچ گلی نرسید.

شوتزن‌ترین بازیکنان این هفته شهریار مغانلو از سپاهان و ساسان حسینی از پیکان بودند که هر کدام 6بار در موقعیت ضربه‌زنی و تهدید دروازه حریف قرار گرفتند. جالب اینکه تعداد شوت‌های داخل چارچوب این دو بازیکن هم مساوی بود و هر دوی آنها فقط یکی از 6ضربه‌شان را به داخل چارچوب زدند. در بخش دریبل زدن هم موفق‌ترین بازیکن این هفته سعید واسعی از تراکتور بود که مدافعان ذوب‌آهن را خیلی آزار داد و 5دریبل موفق در این مسابقه داشت. محمدرضا حسینی (سپاهان) و منصور باقری (پیکان) با 4پاس کلیدی رکوردداران هفته دوم در این بخش بودند. موفق‌ترین سرزن‌های هفته هم علی نعمتی (پرسپولیس) و رضا اسدی (تراکتور) بودند که هر کدام در 9نبرد هوایی برنده شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید