• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 1 شهریور 1401
کد مطلب : 169400
+
-

قدردانی از پزشکان در روز پزشک

یادداشت
قدردانی از پزشکان در روز پزشک

حمید صاحب- مدیرکل سلامت شهرداری تهران

یکم شهریور ماه در تقویم، به مناسبت بزرگداشت مقام پزشک، فیلسوف و حکیم بزرگ ایرانی ابوعلی سینا به نام روز پزشک نام گرفته است؛ حکیم بزرگ مکتب مشاء که تا قرن‌ها همچون چراغی پرفروز، جهان طبابت را در شرق و غرب عالم روشنایی بخشید و چون ستاره‌ای پرفروغ در سپهر علم و دانش تا همیشه مایه افتخار اسلام و ایران است. همچنین این روز بهانه و فرصتی است برای نکوداشت جامعه حاذق و توانمند پزشکان کشورمان ایران و سپاس و قدرانی از تلاش‌‌های خستگی‌ناپذیر آنها در صیانت و حفاظت از سلامت فرد فرد آحاد جامعه.
به همین مناسبت اداره کل سلامت شهرداری تهران به پاس قدردانی از خدمات ایثارگرانه جامعه پزشکی و با هدف گرامیداشت مقام و منزلت پزشکان، ترویج فرهنگ کار جهادی، شناسایی و تکریم پزشکان ایثارگر، جهادی و داوطلب در سطح شهر تهران، اقدام به برگزاری ویژه‌برنامه‌های گوناگونی با همکاری سازمان نظام پزشکی، مراکز بهداشت، ادارات سلامت مناطق 22گانه و کانون پزشکان مناطق کرده است.
طی هفته جاری در مناطق 22گانه شهر تهران، مجموعه‌ای از اردوهای جهادی با حضور تیم‌های پزشکی متشکل از متخصصان داخلی، گوش و حلق و بینی، ارتوپد، زنان، بینایی‌سنجی و... با هدف ارائه خدمات جهادی و رایگان به ساکنان محلات کم‌برخوردار و نیازمند با اولویت محلات محروم شهر تهران با بهره‌مندی از ظرفیت پزشکان جهادی، بیمارستان‌ها و کلینیک‌های همکار و اعضای کانون پزشکان شهر تهران، در محل سراهای محلات شهر تهران، ساختمان‌های تحت اختیار شهرداری، مساجد و فرهنگسراها برگزار می‌شود.
همچنین با عنایت به شرایط، مشقت‌ها و محدودیت‌های سال‌های پیشین به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، این اداره درنظر دارد تا در این هفته ضمن بازدید از مراکز درمانی و عرض خداقوت به آنان، از پزشکان و مجموعه‌های بیمارستانی تلاشگر و خیر تقدیر به‌عمل آورد.
برنامه «حال خوب زندگی در سایه مهر حسینی» نیز با ارائه خدمات مشاوره رایگان در حوزه خانواده، کودک و نوجوان طی این ایام در 12ایستگاه پرتردد متروی تهران همزمان با روز پزشک آغاز شده است و تا اربعین حسینی ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید