• جمعه 4 خرداد 1403
  • الْجُمْعَة 16 ذی القعده 1445
  • 2024 May 24
سه شنبه 1 شهریور 1401
کد مطلب : 169370
+
-

رئیسی در دیدار مدیران و کارکنان وزارت دفاع مطرح کرد

پیشرفت‌های دفاعی ،الگوی صنایع

گزارش
پیشرفت‌های دفاعی ،الگوی صنایع

 رئیس‌جمهور روز دوشنبه در جمع مدیران ارشد، نخبگان و کارکنان وزارت دفاع با قدردانی از دستاوردهای گرانسنگ دانشمندان و نخبگان در صنایع دفاعی کشور، خواستار تسری الگوی صنایع دفاعی به سایر عرصه‌ها و صنایع در کشور شد. در این مراسم که به‌مناسبت روز صنعت دفاعی کشور برگزار شد، سیدابراهیم رئیسی نخبگان و دانشمندان باانگیزه و خلاق در وزارت دفاع را سرمایه‌های ارزشمند کشور دانست و گفت: محصول و خروجی کار این عزیزان، صنعت دفاعی دانش‌بنیان کشور است که امروز دستاوردهای آن از سوی هیچ‌کسی قابل کتمان نیست.
رئیسی با بیان اینکه امروز به گستردگی داشته‌ها و توانایی‌های کشور مورد تهدید دشمن هستیم، افزود: با وجود تهدید، فشار و تحریم‌های دشمنان روی صنایع دفاعی ما، پیشرفت‌ها در این بخش بیشتر از سایر بخش‌ها بوده و دلیل آن انگیزه بسیار بالایی است که در صنایع دفاعی برای خودکفایی و استقلال کشور وجود دارد و در نتیجه این پیشرفت‌ها، موجب تولید قدرت برای کشور شده است.
رئیس‌جمهور با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه دستاوردهای صنایع دفاعی، افزود: یکی از نکات امیدبخش این نمایشگاه، سرریز فناوری و پیشرفت‌های صنعت دفاعی کشور به سایر بخش‌ها در کنار دستاوردهای ارزشمند در ارتقای قابل توجه توانمندی‌های دفاعی کشور بود.

در یک قدمی ساخت هواپیماییم
رئیس دولت سیزدهم با اشاره به «تأثیرگذاری، دقت بالا و هوشمندسازی» به‌عنوان ۳ویژگی بسیار مهم محصولات تولیدشده در صنعت دفاعی کشور، خطاب به دست‌اندرکاران این صنعت گفت: شما با ابتکار و خلاقیت خود برای کشور تولید قدرت کرده‌اید تا جایی که مقامات نظامی دنیا نیز به پیشرفت‌های اقتدارآفرین صنعت دفاعی ایران معترفند.
رئیسی نوآوری‌ها در زمینه ساخت انواع پرنده‌ها در صنایع دفاعی را بسیار افتخارآمیز دانست و با اشاره به بازدید خود از صنایع هواپیماسازی ایران در اصفهان گفت: دانشمندان و نخبگان ما در این وزارتخانه تا یک قدمی ساخت هواپیمای مسافربری رسیده‌اند و از آنها خواسته‌ام که این مسیر را تا حصول نتیجه با قدرت و قوت ادامه دهند.

نوآوری بخش دفاعی در ساخت مسکن
رئیس‌جمهور در بخشی از سخنان روز گذشته خود در جمع کارکنان وزارت دفاع به اقدامات صورت گرفته در حوزه صنعتی‌سازی مسکن از سوی صنایع دفاعی کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه نخبگان و دانشمندان ما در صنایع دفاعی به روشی نوآورانه و صنعتی در ساخت مسکن دست پیدا کرده‌اند که قطعا در طرح جهش تولید مسکن مؤثر خواهد بود. رئیسی پیش از این نشست، از نمایشگاه تخصصی پدافندی و جنگ الکترونیک و همچنین تجهیزاتی که براساس تدابیر فرمانده معظم کل قوا در وزارت دفاع ساخته شده‌اند، بازدید کرد. همچنین رئیس‌جمهور از پروژه مسکن مهر ساخته شده به‌دست متخصصان صنایع دفاعی کشور و روش‌های نوآورانه به‌کار رفته در این پروژه دیدن کرد.

مکث
تذکر رئیسی درباره حیاط خلوت شرکت‌های دولتی


رئیس‌جمهور شامگاه یکشنبه در نخستین نشست مشترک هیأت دولت و مسئولان عالی قضایی با بیان اینکه نظارت، ضامن حسن اجرای قوانین و مقررات است، گفت: نظارت امری ضروری است، اما نباید باعث شود مدیران شجاعت، خطرپذیری و ریسک‌پذیری اتخاذ تصمیمات و اجرای اقدامات مهم در مسیر رفع مشکلات و گره‌گشایی از مسائل مردم را، از دست بدهند. سیدابراهیم رئیسی در بخشی از صحبت‌هایش با بیان اینکه در جلسه یکشنبه دولت بر اهمیت ایجاد انضباط مالی در شرکت‌های دولتی تأکید کرده تا این شرکت‌ها حیاط خلوت دستگاه‌های دولتی تلقی نشوند، تأکید کرد: به همه مدیران و دستگاه‌های اجرایی تأکید شده است که نهایت تلاش خود را برای احقاق حقوق عامه به‌کار گیرند. رئیسی ماحصل همه اقدامات و تلاش‌های دولت و دیگر قوای کشور را، امیدآفرینی در کشور دانست و گفت: امروز دشمن همه تلاش خود را به‌کار گرفته تا بگوید نظام جمهوری اسلامی ناکارآمد است و در مردم یاس و ناامیدی ایجاد کند. اگر فسادی در گوشه‌ای اتفاق بیفتد بدخواهان تلاش می‌کنند آن را به همه نظام تعمیم دهند، اما نظام جمهوری اسلامی پاک است و با همه توان با فساد مقابله می‌کند. رئیس‌جمهور افزود: مدیران و دلسوزان نظام باید همه تلاش خود را به‌کار گیرند تا مطلقا فسادی در هیچ بخشی از نظام نهادینه نشود و با عمل و اقدام خود امید و اعتماد مردم را به نظام افزایش دهند. غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه نیز در این نشست با بیان اینکه مسئولان دستگاه قضایی درخصوص مسائل و مشکلات قوه مجریه، از آگاهی و شناخت برخوردارند و محدودیت‌های دولت را درک می‌کنند، گفت: توصیه همیشگی من به مسئولان دستگاه قضایی آن است که در بیان مسائل و مشکلات خود نزد دولتمردان، اولا به محذوریت‌ها و محدودیت‌های دولت توجه و التفات کنند؛ بدین معنا که توقعات و انتظارات خود را با لحاظ تنگناهای موجود در دولت مطرح کنند و ثانیا علاوه بر آسیب‌شناسی مسائل و مشکلات، نسبت به ارائه راه‌حل‌های مرتبط نیز اهتمام داشته باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید