• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 29 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16704
+
-

با مردم

با مردم

@  مستأجران با مشکلات زیادی مواجهند

سلام و تشکر از اینکه مشکلات مردم را در این ستون منتشر می‌کنید. درباره ناهنجاری‌های اجتماعی دلایل زیادی توسط کارشناسان اعلام می‌شود. شاید یکی از سرمنشأهای این ناهنجاری‌ها گرانی به‌خصوص در بخش اجاره مسکن باشد که یک فرد مجبور است از صبح تا آخر شب سر کار باشد و بالطبع نمی‌تواند به خانه و فرزندانش رسیدگی کند. متأسفانه هم‌اکنون بر تعیین اجاره بهای واحدهای مسکونی هیچ نظارتی نمی‌شود و مستأجران با مشکلات زیادی مواجهند. آیا بهتر نیست نمایندگان محترم مجلس با همکاری دولت برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بخش اجاره‌بها، قانونی را برای کنترل و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر تصویب کنند؟
2436...0912

  تجملات در‌ ماه مبارک رمضان

همه‌ساله با رسیدن‌ ماه مبارک رمضان، شاهد مراسم افطاری خاص و بسیار پرهزینه در رستوران‌ها، هتل‌ها و تالارهای گرانقیمت در گوشه‌وکنار کشور هستیم که هم میزبان و هم مهمانان از قشر خاص و مرفه جامعه هستند. متأسفانه اینگونه تجملات در‌ ماه مبارک رمضان توسط کسانی صورت می‌گیرد که از سر چشم و هم چشمی برای دادن افطاری اقدام می‌کنند. این درحالی است که هیچ دعوتی از نیازمندان واقعی به اینگونه مراسم که سفارش اسلام بر دستگیری از مستمندان است، صورت نمی‌گیرد. آیا اینگونه حرکات ریاکارانه در ‌شأن مردم شیعه و زیبنده ما ایرانی‌هاست؟ آیا بهتر نیست اینگونه هزینه‌های هنگفتی که صرف این افطاری‌ها می‌شود، صرف تهیه مایحتاج نیازمندان شود؟
اعتمادی از تهران

@  فروشگاه‌های اینترنتی و بی‌اعتمادی مشتریان

سلام. وقتتون به‌خیر. اخیرا داستان سوءاستفاده برخی فروشگاه‌های اینترنتی از اعتماد مشتریان به روش جدیدی انجام می‌گیرد. بدین صورت که کالایی را که موجودی برای فروش ندارند در سایت برای جلب مشتریان ارائه می‌دهند و پس از دریافت مبلغ کامل جنس خریداری شده اعلام می‌کنند که کالای خریداری شده را ندارند! چهاردهم اردیبهشت‌ماه کالایی را از فروشگاه اینترنتی انتخاب و بعد از اینکه سفارش را ثبت و مبلغ ۳میلیون‌و۷۰۰هزار تومان پرداخت کردم، قرار بود بعد از چند روز کالا را تحویل دهند. اما هر بار برای پیگیری تحویل کالا اعلام می‌کردند به‌زودی ارسال می‌شود! حتی یک‌بار کارشناس مربوطه تلفنی اعلام کرد به اداره پست تحویل شده است. اما با مراجعه به اداره پست مشخص شده اصلا چنین کالایی ارسال نشده است. بالاخره پس از 2هفته تماس گرفته و گفتند کالایی را که سفارش داده بودید موجود نداریم! این در‌حالی است که همان کالایی را که من سفارش داده بودم مجددا با قیمت بالاتری برای فروش گذاشته‌اند. گویا در فروشگاه کسی به فکر مشتری و مشتری‌مداری نیست. متأسفانه با توجه به اینکه برای پیگیری اینگونه تخلفات فروشگاه‌های اینترنتی مرجع مشخصی برای شکایت وجود ندارد، به‌نظر می‌رسد در سایه عدم‌نظارت مسئولان ذی‌ربط روش جدیدی از کلاهبرداری برای کسب درآمد در فضای مجازی در حال شکل‌گیری است. لطفا منعکس کنید.
دکتر رستمی از تهران

  4سال انتظار برای دریافت تلفن ثابت

سلام و خسته نباشید.حدود 4سال است از مخابرات شهرک اندیشه فاز یک، با پرداخت مبلغ، درخواست تلفن ثابت کرده‌ایم. اما متأسفانه هنوز بعد از 4سال موفق به دریافت تلفن نشده‌ایم. هر بار هم که مراجعه می‌کنیم با کمال بی‌تفاوتی اعلام می‌کنند امکانات نداریم! سؤال من از مسئولان ذیربط در شرکت مخابرات این است که این امکانات چه چیزی است که هنوز بعد از 4سال شرایطش فراهم نشده است؟ این درحالی است که مسئولان مخابرات بارها اعلام کرده‌اند خط تلفن، به روز در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. لطفا اینگونه مشکلات مردم را نیز در روزنامه پیگیری کنید.
8904...0912

@  پرداخت نکردن حق بیمه کارگران

سلام. مشکل ما کارگرها این است که هزینه حق بیمه را از دوش کارفرما برداشته‌اند. برای همین برخی از کارفرماها کارگران را مجبور می‌کنند تا پول بیمه را خودشان پرداخت کنند. اگر کارگری حق بیمه خود را پرداخت نکند، او را از کار اخراج کرده و اعلام می‌کنند بروید به هر کجا که دوست دارید شکایت کنید! از طرفی اداره بیمه به‌جای اینکه از کارگران حمایت کند، جانب کارفرماها را می‌گیرد. این در حالی است که برخی از کارفرما‌ها با فرار مالیاتی و پرداخت نکردن میزان حق بیمه واقعی کارگران، باعث می‌شوند تا آنها در زمان بازنشستگی با مشکلات زیادی در زمینه دریافت مستمری روبه‌رو شوند. خود من پس از اخراجم توسط کارفرما وقتی برای گرفتن بیمه بیکاری مراجعه کردم، گفتند حق بیمه‌ات توسط کارفرما واریز نشده است! چرا مسئولان ذی‌ربط در اداره کار و سازمان تأمین اجتماعی بر اینگونه تخلفات کارفرمایان نظارتی نمی‌کنند؟ لطفا این مشکل ما را هم منعکس کنید.
1681...0933

لطفا نظرات خود درباره مطالب روزنامه را با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید