• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 25 تیر 1401
کد مطلب : 166025
+
-

اصول موفقیت در زندگی مشترک

اگر بهره هوشی به حل مسائل کمک می‌کند و برای تعاملات اجتماعی به هوش هیجانی نیاز است، زندگی مشترک برای پایداری، هوش عاطفی می‌خواهد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد چند اصل وجود دارد که نمایانگر هوش عاطفی است و با هم‌ماندن را تضمین می‌کند. این اصول را به روایت تبیان بخوانید.
نقشه عشق‌تان را با جزئیات ترسیم کنید
نقطه‌ای را در نقشه گوشی جست‌وجو کرده‌اید و نمایی کلی از آن می‌بینید. هر بار که تصویر را بزرگ‌تر کنید راه‌های اصلی و فرعی بیشتری را خواهید دید که به شما کمک می‌کند راه را دقیق‌تر پیدا کنید. نقشه عشق هم همینطور است. هرچه شناخت‌تان از علاقه‌مندی‌ها و رفتارهای همسرتان بیشتر باشد، نقشه عشقی‌تان راهنماتر خواهد بود.
از علاقه و تحسین جا نمانید
تا وقتی سیستم علاقه و تحسین زوجی درست کار کند، یعنی اوضاع رابطه امیدبخش است؛ حتی اگر به مشکل هم برخورده باشید، باز هم می‌شود رابطه زناشویی را نجات داد. چون این دو، پادزهر توهین هستند. با یک راهکار ساده هم می‌شود این را آزمود: «خاطرات گذشته‌تان را مرور کنید.» اگر خاطرات شاد، مبهم و کمرنگ باشند، فاتحه رابطه رضایتمندانه خوانده است.
همواره حساب بانک عشق‌تان را چک کنید
همه زوج‌ها در ابتدای ازدواج حسابی عاطفی در بانک عشق بازکرده‌اند. موجودی بعضی حساب‌ها زود صفر می‌شود. ولی بعضی آنقدر سرمایه‌دارند که در روزهای سخت می‌توانند از آن برداشت کنند. عشق از دل کارهای کوچک روزانه و دل خوش‌کننده رشد می‌کند؛ یک پیام صوتی امیدبخش در یک روز کاری شلوغ همان کاری را می‌کند که یک شاخه گل غیرمنتظره.
بگذارید همسرتان روی شما تأثیر بگذارد
این اصل بیشتر متوجه آقایان است. وقتی مرد از تأثیرگذاری همسرش استقبال می‌کند، در واقع با او رفیق‌تر می‌شود و همین رفاقت اجرای 3فرمول قبلی را آسان‌تر می‌کند. این شوهران چیزی کشف کرده‌اند که دیگران هنوز کشف نکرده اند؛ اینکه چطور برای همسرشان ارزش و احترام قائل باشند و چطور این احترام را ابراز کنند.
بر مشکلات دائمی غلبه کنید
مشکلات دائمی بیشتر اختلافات شما را تشکیل می‌دهند. سعی کنید روی آنها گیر نکنید و راهی برای کنار آمدن و عبور از آنها بیابید. وقتی گیر می‌افتید، احتمالا به رؤیاهای یکدیگر توجه ندارید یا برای آنها احترام قائل نیستید. پس اول سعی کنید علت اختلاف را بیابید و رؤیای همدیگر را کشف کنید.
برای زندگی مشترک‌تان معنای مشترک خلق کنید
خلق معنای مشترک به معنی موافقت با هم در تمام بخش‌های زندگی نیست بلکه به‌معنای پیدا کردن راهی برای احترام به رؤیاهای یکدیگر است. یاد بگیرید در امور مختلف با هم تفاهم ایجاد کرده و ارزش‌های مشترک پیدا کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید