• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 25 تیر 1401
کد مطلب : 166004
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/mZB3r
+
-

لزوم استفاده از ماسک در فضاهای باز

دانش
لزوم استفاده از ماسک در فضاهای باز

با سرعت عجیب و بی‌سابقه سویهBA.5 اومیکرون، متخصصان می‌گویند لازم است همه افراد در فضاهای خارجی و روباز به‌ویژه در اماکن شلوغ ماسک بزنند تا از قرار گرفتن در معرض کووید-19 در امان باشند. به گزارش ایسنایدر، زیرسویه جدید اومیکرون تا اینجا نشان داده است نسبت به‌سویه‌های قبل از خود، بسیار راحت‌تر از آنتی بادی‌هایی حاصل از واکسن و ابتلای قبلی فرار می‌کند. این یعنی واکسن اگرچه همچنان از بیماری سخت و بستری در بیمارستان جلوگیری می‌کند اما امکان ابتلا را به صفر نمی‌رساند.
تروور بدفورد، استاد برنامه آمار زیستی، بیوانفورماتیک و اپیدمیولوژی در مرکز سرطان فرد هاچینسون که خودش می‌گوید در اماکن روباز شلوغ نیز ماسک می‌زند، انتظار دارد این سویه در آمریکا طی ماه‌های آینده 10 تا 15درصد جمعیت این کشور را مبتلا کند.
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نیز توصیه کرده است از آنجایی که مبتلایان به کووید حتما در اطراف شما در حال زیاد شدن هستند، در هر شرایطی ماسک را حفظ کنید مخصوصا در اماکن عمومی مانند مراکز خرید.
دکتر جان سوارتزبرگ، استاد بازنشسته بالینی بیماری‌‌های عفونی و واکسن‌شناسی در بهداشت عمومی برکلی، گفت که خطر سرایت BA.5 در فضاهای داخلی و بیرونی به یک اندازه و بسیار زیاد است. او گفت: اگر در مکان شلوغی باشم که امکان حفظ فاصله اجتماعی فراهم نباشد یا اگر کسی در نزدیکی من با صدای بلند صحبت می‌کرد، حتما از ماسک برای حفاظت از خودم استفاده می‌کنم.
دکتر میمونا ماجومدر، اپیدمیولوژیست و متخصص اپیدمی‌های نوظهور در بیمارستان کودکان بوستون، به اینسایدر گفت که او در محیط‌های شلوغ در فضای باز مانند یک کنسرت در هوای آزاد که در آن افراد در کنار هم قرار دارند، ماسک می‌زند و توصیه کرد دیگران نیز همین کار را انجام دهند. ماجومدر گفت: به یاد داشته باشید که اگرچه فضای باز به‌طور قابل توجهی ایمن‌تر از بسیاری از فضاهای داخلی است، اما هرچه افراد زیادی در فضای باز به هم نزدیک‌تر باشند، هوای بیشتری را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. هدف ما کاهش هوای مشترک است، اما اگر این هوا تهویه شود و یک ماسک با کیفیت بالا داشته باشید، راه‌های انتقال بیماری کمتر می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید