• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 16 تیر 1401
کد مطلب : 165496
+
-

یکشنبه داغ کشتی

در مسابقات انتخابی تیم ملی، ستاره‌هایی چون یزدانی، قاسمپور و زارع به مصاف حریفان مدعی می‌روند

یکشنبه داغ کشتی

مرحله نهایی مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، روز یکشنبه 19تیرماه در سالن 12هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد. حسن یزدانی، کامران قاسمپور، علیرضا کریمی، امیرحسین زارع، محمدحسین محمدیان و مجتبی گلیج که همگی عنوان‌داران جهان یا المپیک هستند برای اینکه شانس حضور در مسابقات جهانی صربستان را داشته باشند باید پیروز میدان یکشنبه باشند. مسابقات انتخابی تیم ملی از ساعت10:30صبح با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد و قرار است صداوسیما نیز این مسابقات را به‌صورت زنده پوشش دهد.

 اطری با ورژن جدید
در وزن 61کیلوگرم برای تصاحب دوبنده تیم ملی، رضا اطری در مقابل داریوش حضرتقلی‌زاده قرار خواهد گرفت. اطری دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی و طلای قهرمانی آسیا در وزن 57کیلوگرم است که پس از سر وزن نرسیدن در مسابقات قهرمانی کشور تغییر وزن داد و به 61کیلوگرم آمد. او توانست در انتخابی جام تختی عنوان نخست را در وزن جدیدش کسب کند. داریوش حضرتقلی‌زاده نیز با کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی کشور، ملی‌پوش ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بود که توانست مدال نقره را کسب کند. حضرتقلی‌زاده در جام تختی عنوان سوم را کسب کرد و حالا برای کسب مجدد دوبنده تیم ملی باید در مقابل اطری باتجربه قرار بگیرد. اگر اطری در همان کشتی اول موفق به شکست حریف شود صاحب دوبنده تیم ملی خواهد شد ولی درصورت شکست اطری، کشتی‌گیری که صاحب 2پیروزی از 3مسابقه شود ملی‌پوش ایران در صربستان خواهد بود.

یزدانی و کریمی، قسمت دوم
اوج هیجان در وزن 86کیلوگرم خواهد بود؛ جایی که حسن یزدانی قهرمان جهان و المپیک به روی تشک خواهد رفت. در این وزن ابتدا علیرضا کریمی دارنده 2مدال برنز و یک نقره جهان با محسن مصطفوی نفر سوم آسیا کشتی می‌گیرد و برنده آنها به مصاف حسن یزدانی خواهد رفت. پیش‌بینی می‌شود علیرضا کریمی با برتری مقابل مصطفوی به مصاف یزدانی خواهد رفت که در این صورت شاهد دومین رویارویی این دو کشتی‌گیر عنوان‌دار خواهیم بود. کریمی که در وزن 97کیلوگرم مدال طلای بازی‌های آسیایی را در کارنامه خود دارد در انتخابی مسابقات جهانی2017مقابل یزدانی کشتی گرفته و شکست خورده است. مسابقه این وزن برخلاف اوزان دیگر با 2کیلوگرم ارفاق برگزار خواهد شد و یزدانی برای ملی‌پوش شدن نیاز به یک برد دارد. ولی درصورت پیروزی رقیبش، کشتی‌گیری ملی‌پوش خواهد شد که 2پیروزی از 3مسابقه کسب کند. یزدانی از سال 2015ملی‌پوش ایران بوده و اگر این بار هم به تیم‌ملی برسد برای هشتمین بار پیاپی صاحب دوبنده تیم‌ملی شده است.

کامران و رقبای جوان
در وزن 92کیلوگرم، 3کشتی‌گیر حضور دارند که ابتدا مهدی حاجیلوئیان نفر اول جام تختی به مصاف امیرحسین فیروزپور قهرمان کشور و قهرمان آسیا خواهد رفت. نفر برنده این کشتی به مصاف کامران قاسمپور قهرمان جهان در سال2021می‌رود. قاسمپور درصورت پیروزی در کشتی اول ملی‌پوش خواهد شد و درصورت شکست او، کشتی‌گیری ملی‌پوش خواهد شد که به 2برد در 3مسابقه دست پیدا کند. به‌نظر دیدار پایانی این وزن بین قاسمپور و فیروزپور برگزار خواهد شد. فیروزپور جوان و بااستعداد در حالی مقابل کامران قاسمپور خوش‌تکنیک قرار خواهد گرفت که به تازگی وارد سن 20سالگی شده است.

فوق‌سنگین؛ پدیده جوان و قهرمان جهان
در وزن 125کیلوگرم ابتدا امیررضا معصومی برنده مدال طلای جام تختی در مقابل یدالله محبی قهرمان کشور و قهرمان آسیا قرار خواهد گرفت و برنده این دیدار به مصاف امیرحسین زارع خواهد رفت. زارع برای ملی‌پوش شدن به یک پیروزی احتیاج دارد و حریف او در فینال برای ملی‌پوش شدن باید 2پیروزی کسب کند. زارع نفر اول جهان و نفر سوم المپیک توکیو است که هم‌اکنون یکی از بهترین سنگین‌وزن‌های جهان محسوب می‌شود. در کشتی فرنگی هم یک رقابت در دسته فوق‌سنگین برگزار خواهد شد. در وزن 130کیلوگرم علی‌اکبر یوسفی و امیر میرزازاده به مصاف یکدیگر خواهند رفت که میرزازاده درصورت پیروزی در کشتی اول ملی‌پوش خواهد شد و یوسفی برای ملی‌پوش شدن به 2برد احتیاج دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید