• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 16 تیر 1401
کد مطلب : 165492
+
-

آماربازی

11
هم‌اکنون علامت سؤال بزرگ استقلال در فصل نقل‌وانتقالات عارف غلامی است که حرف و حدیث‌ها درباره ماندن یا رفتن او بسیارند. مسئولان باشگاه استقلال به‌دنبال حفظ غلامی هستند به شرطی که بتوانند خواسته‌های مالی او را برآورده کنند. این مدافع 2فصل پیش با مصدومیت شدید از ناحیه رباط صلیبی روبه‌رو شد و در میانه‌های فصل گذشته درست زمانی به میادین برگشت که استقلال به‌خاطر جدایی 2 مدافع سربازش در این پست نیاز شدیدی به بازیکن داشت. عارف از هفته بیستم به ترکیب استقلال برگشت و در 11هفته‌ای که از فصل باقی مانده بود دقیقا 11بازی 90دقیقه‌ای برای این تیم انجام داد.

14
عارف غلامی طی 11مسابقه‌ای که فصل گذشته برای استقلال انجام داد بهترین نمراتش را در بازی اول و آخر از متریکا گرفت. نخستین بازی او در هفته بیستم مقابل نساجی بود که بدون گل به پایان رسید و این مدافع از سایت متریکا نمره 7.27 را دریافت کرد. در آخرین بازی فصل گذشته نیز آبی‌ها در تهران به مصاف نفت مسجدسلیمان رفتند و از قضا این بازی هم بدون گل تمام شد. نمره عارف در این بازی 7.37 بود که بهترین نمره او در فصل گذشته بوده است. در سایر بازی‌ها نمرات عارف بین 6و 7بوده و در بازی حذفی مقابل نساجی هم نمره او از 6.62 فراتر نرفته است. غلامی با این عملکرد در پایان فصل به نمره 6.89 رسید تا چهاردهمین بازیکن برتر استقلال در این فصل باشد.

83
عارف غلامی بعد از بازگشت از مصدومیت به تیم ملی هم دعوت شد و حتی فرصت حضور در بازی حساس مقابل کره‌جنوبی را هم به‌دست آورد. او در زمین کره‌ای‌ها بعد از مصدومیت شجاع خلیل‌زاده در دقیقه42جانشین او شد و حاصل بازی‌اش در پست دفاع راست، کسب نمره 6.22از سایت متریکا شد که پایین‌ترین نمره ملی‌پوشان ایرانی در آن مسابقه بود. غلامی طی 990دقیقه بازی در لیگ گذشته به دقت پاس 83.1درصد رسید و در 66درصد نبردهایش هم به پیروزی رسید. او با نمره 6.89 نهایتا بین تمامی بازیکنان لیگ، رتبه83 را به‌دست آورد. دقیقا هم‌رتبه و هم‌امتیاز با مسعود ریگی (سپاهان)، مصطفی احمدی (آلومینیوم) و سامان فلاح (پیکان) که این آخری هم‌پست غلامی و مدافع میانی تیم ملی امید است.

این خبر را به اشتراک بگذارید