• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
یکشنبه 12 تیر 1401
کد مطلب : 165096
+
-

با مردم/از کار افتادن کولرها در اهواز فاجعه بار است

من و خانواده‌ام سال‌هاست که ساکن اهواز هستیم. وضعیت آب و هوایی این شهر خصوصا در تابستان وحشتناک و غیرقابل تحمل است و ما ناچار به استفاده از کولر گازی هستیم. جدای از هزینه سرسام آور برق، از کار افتادن کولرها در این شرایط، مصیبت است مخصوصا که با این قیمت‌های سرسام‌آور امکان خرید کولر نو هم نیست. از مسئولین درخواست داریم تا امکانات سرمایشی را با حداقل قیمت در اختیار ساکنان شهرهای گرمسیری قرار دهند.
نعمتی از اهواز

مسئولین برای کارکنان خود امکانات سفر و تعطیلات تابستانی فراهم کنند
 در بسیاری از کشورها جهت تمدید روحیه و استراحت کارکنان مؤسسات و ادارات، هزینه سفر و تعطیلات تابستانی برایشان درنظر می‌گیرند. این کار باعث بالا رفتن روحیه و تجدید قوای کارکنان می‌شود. حقیقتا جای چنین تمهیداتی در کشور ما خالی است.
 غیاثی از رشت

سریال‌های شبکه‌های خانگی را از تلویزیون پخش کنید
همه مردم قدرت خرید سی دی‌های سریال‌ها و برنامه‌های مورد علاقه‌شان را ندارند. از طرفی کپی کردن و دست به‌دست کردن آن هم به لحاظ اخلاقی و شرعی جایز نیست. بهتر است صدا‌و‌سیما به‌عنوان رسانه ملی، حق پخش این برنامه‌ها و سریال‌ها را خریداری کند تا هم تهیه‌کنندگان متضرر نشوند و هم تعداد بیشتری از افراد این آثار را تماشا کنند. 
طالب لو از تهران

سرقت کابل برق در کرج بیداد می‌کند
 صبح‌ها وقتی از هشتگرد به سمت کرج به سرکار می‌روم افرادی را می‌بینم که با عجله در حال بریدن کابل‌های برق هستند درحالی‌که لباس ایمنی هم برتن دارند. چند باری هم اطلاع‌رسانی کرده‌ام اما فقط می‌شنوم که آمار سرقت بالاست و نشنیده‌ام کسی دستگیر شود. 
حیدری از هشتگرد

پیامک
مسئولان اردبیل برای احداث صنایع آب بر وعده‌ای ندهند 
 رودخانه «بالیقولچای» اردبیل خشکیده است. با این حال مسئولان از راه‌اندازی و وعده دادن برای احداث صنایع آب‌بر در استان، دست برنمی‌دارند. بهتر است صنایع آب‌بر در استان‌های دارای ساحل ایجاد شوند و استان‌هایی مانند اردبیل در محورهای دامپروری و کشاورزی دیمی تقویت شوند. 
اصغر‌زاده از اردبیل

قطع مداوم آب در 8متری شورا در شهر قدس
چند هفته است که آب شرب کوچه‌های محله، انتهای 8متری شورا در خیابان «شهیدان حمیدی» در شهر قدس مدام قطع می‌شود و در طول روز تقریبا آب به‌طور کامل قطع است. مراجعات اهالی به شرکت آب و فاضلاب و ساختمان شورا بی‌فایده بوده است و مردم از این وضع به تنگ آمده‌اند. 
ضیغمی از شهر قدس

عدالت آموزشی برای دانشجویان آسیب دیده از کرونا اجرا شود
 وزارت علوم وعده کرده بود که به‌خاطر شرایط خاص کرونایی با دانشجویان مساعدت می‌شود. دانشجویی مثل من در دوران کرونا به‌علت مشکلات اقتصادی قادر به تهیه وسایل کمک آموزشی ازجمله یک لپ‌تاپ مناسب و حتی وسایل ابتدایی نبود و از این جهت آسیب دیده و دو ترم مشروط شده و از ادامه تحصیل محروم شدم. درحالی‌که توقع می‌رود حداقل یک ترم برای جبران این موضوع به من فرصت بدهندکه در کلاس‌های حضوری جبران وضعیت نمایم.آیا دانشجوی بی‌بضاعتی که تنها به‌دلیل نداشتن ابزار آموزشی از تحصیل بازمانده، نباید مشمول عدالت آموزشی وعده داده شده بشود؟ 
نیما، دانشجوی درمانده

پیام
تولید شیر کیلویی 20هزار تومان است و از من 12هزار تومان می‌خرند
تولید‌کننده خرد شیر گاو هستم که در گاوداری نیمه صنعتی خود، برای تولید هر کیلوگرم شیر حدود 20هزار تومان هزینه می‌کنم. اما متأسفانه شیر ما را کیلویی 12هزار تومان می‌خرند و هر بار میزان تولید ما کمتر و کمتر می‌شود به‌گونه‌ای که از اول سال نیمی از کارگران را تعدیل کرده و به سختی توانسته‌ایم با ضرر سرپا بمانیم. بدیهی است که به‌زودی ورشکست شده و مجبور می‌شویم گاوها را بفروشیم یا به کشتکارگاه بسپاریم. صدای ما را بشنوید و به گوش مسئولان برسانید. 
مریدی از خرمدشت کرج

4سال گذشت و کارت ملی من نیامد
چرا با وجود گذشت 4سال هنوز تعدادی از مردم ازجمله خود من موفق به دریافت کارت ملی نشده‌ایم؟ آیا علت آن نبود دانش تولید است؟ قطعاچنین نیست که اگر بود در کمتر از 3‌ماه اکثر نانوایی‌های کشور به کارتخوان‌های هوشمند و شبکه جامع اطلاعات مجهز نمی‌شدند! معلوم است اراده‌ای برای دادن کارت ملی به متقاضیان وجود ندارد! 
خوشنام از ساری

اقدامات عمرانی و ترمیم راه‌ها، شب‌ها انجام شود
 اقدامات بهسازی و ترمیم راه‌ها به جز در موارد ضروری باید شب‌ها انجام شود تا عامل ترافیک و اتلاف وقت نشود. صبح روز شنبه ساعت 8صبح محدوده ایران خودرو در اتوبان تهران-کرج به‌دلیل اقدامات عمرانی، نیمه بسته و ترافیکی کیلومتری ایجاد شده بود.درحالی‌که این مسیر در آن ساعت هیچ‌گاه ترافیک ندارد و مسیر عکس آن دارای ترافیک است! 
داوودی از کرج

این خبر را به اشتراک بگذارید