• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 6 تیر 1401
کد مطلب : 164500
+
-

اژدها وارد می‌شود

بارسا در یکی دو روز آینده پا به بازار خواهد گذاشت

بعید است امروز در سبد خریدهای بارسلونا اتفاق خاصی بیفتد. شاید این داستان یکی دو روز دیگر هم طول بکشد. بارسا در تلاش است تا سال مالی فصل 22-2021را با تراز مثبت ببندد. 5روز تا پایان سال مالی باقی مانده و موجودی هم‌اکنون ضرر 150‌میلیون یورویی است. با فعال کردن اهرم اقتصادی و درآمدی که از محل فروش 10درصد از حق پخش 25سال آینده به باشگاه می‌رسد، بیش از 200میلیون یورو به‌دست می‌آید. از این طریق بارسلونا سال مالی را بدون زیان به پایان می‌برد تا این اجازه را داشته باشد در نقل‌وانتقالات فعالیت کند و قراردادهای جدید را به ثبت برساند. اگر تا 30ژوئن بدون فعال کردن اهرمی سپری شود، 3‌فصل متوالی با ضرر و زیان بسته می‌شود که تراز مالی از منفی 450به منفی 600می‌رسد. در حال‌حاضر میزان دستمزد در بارسا 560‌میلیون یورو است و لاپورتا می‌خواهد آن را به 400کاهش دهد. اگر این رقم به 400برسد بارسا از قانون 1/3خارج می‌شود. برای این کار باید اهرم مالی فعال شود و حقوق بازیکنان کاهش یابد. تاریخ پایه دوم 31ژوییه است، قبل از آن روز، بارسا باید 49.9درصد از BLM و 25درصد از حق پخش (تا قبل از 30ژوئن 10درصد آن باید فروخته شده باشد) و همچنین خروج نتو، اومتیتی، لنگله، مینگزا، ریکی و بریتویت را تکمیل کند. لاپورتا اخیرا گفته به‌زودی یکی از اهرم‌ها رسما اعلام می‌شود و منظورش دقیقا 10‌درصد حق پخش است. 15‌درصد باقیمانده را بارسا تا قبل از 31ژوییه باید بفروشد.
یکی از راه‌های مثبت شدن تراز مالی خلاص شدن از شر بازیکنانی است که دستمزد زیادی می‌گیرند مثل لنگله، پیکه و اومتیتی. پیکه همه پل‌های پشت‌سرش را خراب کرده و دیگر اعتباری در بارسا ندارد. لنگله و اومتیتی نمی‌خواهند بروند اما در وضعیت اومتیتی تغییر کوچکی ایجاد شده است. باشگاه فیورنتینا او را می‌خواهد اما نه با دستمزد 16میلیون یورویی فعلی. حتی با جدایی او، اومتیتی به کسب درآمد از بارسلونا ادامه خواهد داد. آخرین قراردادی که او امضا کرد، یک‌سری سرمایه‌های زیادی را در ازای قرارداد طولانی‌تر به تعویق انداخت و باشگاه این پرداخت‌ها را جدا کرد تا هر باشگاهی بدون ترس از موضوع دستمزد، با او قرارداد ببندد. اومتیتی در مذاکرات پیشرفته با فیورنتینا قرار دارد.
   منچستر در آستانه بستن قرارداد دیونگ به مبلغ 80میلیون است. بارسلونا 2 پیشنهاد 60و 70میلیون یورویی را رد کرد. باشگاه اسپانیایی 85می‌خواهد اما این احساس وجود دارد که پیشنهاد 70تایی قرارداد را امضا می‌کند.
   رافینیا تعطیلات در اسپانیا است، او به جز بارسا با باشگاه دیگری توافق شخصی ندارد. «بارسا با رافینیا توافق کرده اما با لیدز نه. لیدز ترجیح می‌دهد پول نقد بگیرد که آرسنال در این زمینه برتری دارد. بارسا گزینه اول رافینیا باقی می‌ماند، اما اگر بارسا نتواند پول معامله را پرداخت کند، او از ایده رفتن به آرسنال استقبال می‌کند. تاتنهام هم در این رقابت است.
   لیورپول اعلام کرده که محمد صلاح قابل فروش است و 75میلیون یورو برای او می‌خواهد. بارسلونا از وضعیت او مطلع شده و می‌خواهد او را به‌عنوان بازیکن آزاد در سال 2023به خدمت بگیرد. حتی شایعه انتقالش به پاریس یا رئال هم در سال آینده وجود دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید