• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 6 تیر 1401
کد مطلب : 164449
+
-

آماربازی

06
ایوب کلانتری از نساجی در طول فصل گذشته 6بار به‌عنوان برترین بازیکن زمین برگزیده شد. او از این لحاظ در لیگ بیست‌ویکم رکورددار بود و هیچ بازیکن دیگری به رکورد او در این زمینه نرسید. جالب اینکه کلانتری براساس نمرات متریکا جزو 20بازیکن برتر لیگ نبود ولی بیش از هر بازیکن دیگری به‌عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد و حتی سعید صادقی که بهترین بازیکن این فصل از لیگ بود آمار کمتری نسبت به کلانتری دارد. سعید صادقی (گل‌گهر) به همراه 2 دروازه‌بان یعنی علیرضا حقیقی (نساجی) و ایمان صادقی (فجرسپاسی) هر کدام 5بار به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شدند و از این لحاظ بعد از کلانتری دومین رکوردها را دارند.

3.6
کاپیتان سابق تیم ملی در سن 38سالگی همچنان آنقدر انرژی دارد که بتواند رکورددار بیشترین خطا در طول یک فصل شود! مسعود شجاعی فصل گذشته در ترکیب نساجی بازی کرد و به‌طور میانگین در هر 90دقیقه 3.6خطا انجام داد. آمارهای متریکا نشان می‌دهد هیچ‌یک از بازیکنان فصل گذشته به اندازه مسعود شجاعی خطا نکرده‌اند. امید حامدی‌فر (نفت آبادان) که تیم‌های بزرگی این روزها خواهان او هستند با ارتکاب 3.2خطا در هر بازی دومین بازیکن لیست خطاکارها است و زبیر نیک‌نفس (استقلال)، ابوالفضل عکاشه (شهرخودرو) و پیمان رنجبری (پیکان) هم در رتبه‌های بعدی هستند. در بین تیم‌های لیگ هم بیشترین تعداد خطا متعلق به استقلال و نساجی بوده که به‌طور میانگین در هر بازی 16.7خطا انجام داده‌اند.

2.9
امید حامدی‌فر، هافبک موفق نفت آبادان در فصل گذشته که در خطا کردن جزو رکوردداران لیگ بود در زدن تکل موفق هم صاحب بالاترین حدنصاب در فصل گذشته بوده است. حامدی‌فر با میانگین 2.9تکل موفق در هر بازی بیشترین آمار را در لیگ بیست‌ویکم داشته است. بعد از او مرتضی حسین‌زاده (شهرخودرو) با 2.8تکل موفق و رضا اسدی (پرسپولیس) با 2.7تکل موفق در هر بازی بالاترین آمارها را در اختیار دارند. جالب است که رضا اسدی با وجود دیدگاه منفی که هواداران نسبت به بازی‌اش پیدا کرده بودند یکی از پرکارترین بازیکنان لیگ در این بخش بوده است. پشت سر او هم به نام‌های آرش رضاوند و زبیر نیک‌نفس می‌رسیم که به‌ترتیب 2.6و 2.5تکل موفق داشته‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید