• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 4 تیر 1401
کد مطلب : 164250
+
-

خبرهای‌کوتاه /آغاز طرح بزرگ تپش در بندرعباس

رئیس سازمان مدیریت پسماند بندرعباس گفت: طرح بزرگ تپش (طرح تفکیک از مبدا پسماند) به‌زودی در همه محلات بندرعباس اجرا خواهد شد.
به‌گزارش ایسنا، حمید جمالی با بیان اینکه طرح تپش یکی از طرح‌های بسیار مهم در ساماندهی پسماند است، افزود: اجرای این طرح از مناطق یک، ۳ و ۴ آغاز و درنهایت در همه محلات مناطق چهارگانه شهرداری اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲۴نفر از آموزشگران این سازمان در محلات به‌صورت چهره به چهره در حال آموزش شهروندان هستند، یادآور شد: محور آموزش شهروندان نیز نحوه تفکیک پسماند و زمان و شرایط جمع‌آوری آنهاست.
رئیس سازمان مدیریت پسماند، محلات سورو، مجتمع گلستان، مجتمع درخت سبز فاز۲ در منطقه۴، محله طلابند و بلوار امامت در منطقه یک و محله آیت‌الله غفاری در منطقه۳ را از محلاتی برشمرد که کار آموزش در آنها انجام شده یا در حال انجام است.

اعتبار برای تکمیل جاده /بجنورد- شمال
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به اختصاص 4هزار میلیارد تومان اعتبار به راه‌های استان در سفر دولت گفت: ۸۰۰میلیارد تومان از این اعتبار مربوط به تکمیل طرح راهسازی محور بجنورد به جنگل گلستان است. محور 4خطه بجنورد - جنگل گلستان بخشی از محور سراسری بهشهر – گرگان– مشهد است. این محور سراسری بیش از ۵۶۰کیلومتر طول دارد که ۲۷۲کیلومتر آن در حوزه استحفاظی خراسان شمالی قرار دارد.
به‌گزارش فارس، قاسم قاسمی اظهار امیدواری کرد با تخصیص این اعتبار، اجرای این طرح شتاب بگیرد و هرچه زودتر آماده بهره‌برداری شود.
وی با بیان اینکه در سفر هیأت دولت به استان ۸۰میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و نوسازی فرودگاه بجنورد اختصاص یافت، افزود: همچنین دولت ۶۷میلیارد تومان اعتبار برای آماده‌سازی مسکن مهر بجنورد و شیروان اختصاص داد و ۳۰میلیارد تومان برای کمک به آماده‌سازی سایت مسکن مهر کوی وحدت شیروان و ۳۷میلیارد تومان به گلستان شهر بجنورد اختصاص یافت.

رهاسازی ۶۰ میلیون ماهی / در رودهای مازندران 
به‌منظور حفظ ذخایر ماهیان دریای خزر ۶۰میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه‌های مازندران رهاسازی می‌شوند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین پناهی صاحبی گفت: بیش از ۹۰میلیون لارو بچه ماهی سفید و کپور دریایی در این مرکز تولید شده و اکنون به وزن یک و نیم گرمی رسیده‌اند.
او با بیان اینکه ۶۰میلیون بچه ماهی سفید طی 2ماه در ۲۸رودخانه منتهی به دریایی خزر رهاسازی خواهد شد، افزود: مرکز شهید رجایی ساری تنها مرکز بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری، ماهی سفید و کپور دریایی در مازندران است که در ۳۰سال گذشته بیش از ۱۰میلیارد بچه ماهی دریایی تولید و در رودخانه‌های استان رهاسازی کرده است. به‌گفته پناهی، این بچه ماهیان با هماهنگی تشکل‌های صیادی و اتحادیه تعاونی صیادی پره استان به وسیله ۲۲نیسان و 2خاور در رودخانه‌های استان شامل ۴۰درصد در رودخانه‌های شرق، ۳۰درصد در مناطق مرکزی و ۳۰درصد در منطقه غرب منتقل می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید