• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 26 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16394
+
-

کوتاه از سیاست

 به‌دنبال براندازی نیستیم

وزیر امور خارجه انگلیس گفته است: ما نباید تغییر نظام در ایران را دنبال کنیم . به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس روز گذشته درباره رویکرد جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا که بارها از تغییر نظام در ایران حمایت کرده است، گفت: این هدفی نیست که انگلیس آن را دنبال کند چرا که تغییر نظام در تهران لزوما به‌معنای یک تغییر بهتر نخواهد بود.

 تکذیب نقل قول یک نماینده از شمخانی

یک مقام مطلع در دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی مطالب مطرح شده از سوی نماینده سردشت و پیرانشهر را در مورد محتوای جلسه وی با دریابان شمخانی تکذیب کرد و با اظهار تأسف نسبت به اظهارات غیرواقعی نامبرده، خواستار رسیدگی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان به این اقدام غیراخلاقی شد. به گزارش ایسنا، رسول خضری نماینده سردشت و پیرانشهر در گفت‌وگویی اعلام کرده بود: دریابان شمخانی مخالفت رئیس‌جمهور را دلیل بسته‌شدن معابر کوله‌بری عنوان و تأکید کرده است که رئیس‌جمهور حتی با فعال‌شدن یک ماهه این معابر در ایام نوروز نیز موافقت نکردند.

 محکومیت ایران در کرسنت صحت ندارد

روابط عمومی وزارت نفت در واکنش به نطق یکی از نمایندگان مجلس در صحن علنی مبنی بر محکومیت جمهوری اسلامی ایران به پرداخت جریمه به شرکت کرسنت ضمن تکذیب این موضوع اطلاعیه‌ای صادر کرد. به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: پرونده قرارداد کرسنت هم‌اکنون در مراحل پایانی داوری قرار دارد و تاکنون هیچ حکمی درباره این پرونده صادر نشده و از این‌رو بیان محکومیت ایران در این پرونده صحت ندارد و به طریق اولی ارقامی نیز که به‌عنوان جریمه ایران مطرح شده است مورد تأیید نیست.

  مهلت نهایی تطبیق وضعیت احزاب

بهرام سرمست، مدیرکل سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون ماده10قانون فعالیت احزاب با اشاره به جلسه روز سه‌شنبه این کمیسیون اعلام کرد: مقرر شد احزاب و گروه‌های سیاسی با توجه به اتمام مهلت تطبیق وضعیت با قانون احزاب، گزارش اقدامات مربوطه را حداکثر تا تاریخ 14خرداد به دبیرخانه کمیسیون ارسال کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید