• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 26 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16391
+
-

یک ماه صبر کنید بعد جایم را بگیرید

یک ماه صبر کنید بعد جایم را بگیرید

امیر قلعه‌نویی ظاهرا دوست دارد هر روز با دشمن جدیدی رو در رو شود. بازی حساس ذوب‌آهن و استقلال باعث شده تا سرمربی پرحاشیه تیم اصفهانی در جبهه‌های متفاوتی بجنگند و از هر روشی برای پیروزی تیمش تلاش کند. او یک هفته تمام با هواداران استقلال درگیر بود و حالا در مجادله‌ای تازه با سرمربی تیم‌ملی هم جدال لفظی تازه‌ای را شروع کرده است. 
روز دوشنبه امیرقلعه‌نویی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی با استقلال تهران حاضر شد. او در صحبت‌های خود اشاره‌ای هم به اعلام لیست تیم‌ملی 48ساعت قبل از بازی تیمش داشت، اینکه اعلام لیست درآستانه بازی استقلال و ذوب‌آهن نمی‌تواند عادی باشد و کی‌روش از عمد این لیست را اعلام کرده است. این در حالی است که براساس قانون فیفا کی‌روش تا دوشنبه گذشته وقت داشت لیست تیم‌ملی را اعلام کند و البته این امکان وجود داشت تا این لیست را به یک یا دو روز تاخیر رسانه‌ای کند. قلعه‌نویی در اظهارات جنجالی گفت: «من سوالم اینجاست در حالی که سرمربی تیم‌ملی ایران حاضر نشده به‌عنوان سرمربی و نام ایران در قرعه‌کشی جام‌ملت‌های آسیا حاضر شود چگونه می‌تواند از ایران و ایرانی صحبت کند؟ باید خاطرنشان کنم که امیر قلعه‌نویی در زمان فدراسیونی که نه رئیس داشت و نه صاحبی بدون قرارداد و تنها برای اعتبار و احترام مردم ایران روی نیمکت تیم‌ملی نشست و در جام ملت‌های 2007 هدایت تیم‌ملی را برعهده گرفت. همان موقع هم ما در رنکینگ فیفا در آسیا اول بودیم و من هیچ‌وقت و هیچ‌گاه منتی بر سر کسی نگذاشتم.»
 اظهارات قلعه‌نویی باعث شد کارلوس کی‌روش در حاشیه تمرین صبح دیروز تیم‌ملی برابر اظهارات قلعه‌نویی واکنش نشان دهد. او گفت: «آقای قلعه‌نویی! لطفا خود را پشت داستان‌های ماسک گونه پنهان نکنید. لطفا سعی نفرمایید که اذهان عمومی را به‌سمت دیگری ببرید. شما به صورت رسمی صداقت، وجاهات و تعهد کاری من را زیر سوال بردید. اگر این کار در پرتغال اتفاق می‌افتاد می‌دانستم چطور پاسخ دهم اما به‌خاطر اینکه در ایران هستیم و می‌دانم در 5دقیقه دیگر از طرف رئیسم و فدراسیون هشدار دریافت می‌کنم، فقط از شما تشکر می‌کنم.»
او ادامه داد: «وقتی شما می‌فرمایید که من این لیست را به صورت عمدی برای لطمه به شما و تیمتان اعلام کردم، با این فرضیه صداقت، وجاهت و تعهد کاری من را زیر سوال می‌برید، پس خواهش می‌کنم فضا را غبار آلود نکنید تا صورت خود را پنهان کنید. دوم اینکه مدیرعامل شما به ما اطلاع داد که این شما بودید به همکاری بازیکنانتان با تیم‌ملی لطمه زدید. اگر این دروغ است، رسما اعلام کنید و به بازیکنانتان توضیح دهید. از طرف بنده قضیه به‌پایان رسیده است. من هنوز به‌صورت شفاف به یاد دارم اتفاقی که در جام‌جهانی2014 افتاد وقتی شما به توافقی که با من درباره آماده‌سازی جام‌جهانی قبلی کردید، پایبند نبودید. شما کسی هستید که به صورت رسمی اعلام کردید حتی بازی‌های تیم‌ملی را نمی‌بینید. اگر بنده در قرعه‌کشی جام‌ملت‌ها نبودم اولا به‌خاطر این بود که آن مراسم برای مربیان تیم‌های در جام ملت‌ها بود و ثانیا بنده برای منافع تیم‌ملی مشغول به کار بودم تا بتوانم تلاش کنم برنامه‌های مهم تیم‌ملی را نجات دهم.»
کی‌روش در بخشی از حرف‌هایش به طعنه گفت: «راجع به آینده خودم هم می‌خواهم این را بگویم که من هیچ شک و شبهه‌ای درباره صلاحیت بالای شما برای جایگزینیم در آینده‌ای نزدیک ندارم؛ الان که یک زمینی با بالاترین استانداردها، یک ساختمان با بهترین امکانات برای تیم‌ملی و بازیکنانی بسیار فوق العاده‌آماده برای دعوت به تیم‌ملی اینجا وجود دارد. آقایان در یک ماه آینده جای مرا خواهند گرفت.»
بعداز اظهارات کی‌روش در دفاع از خود، امیر قلعه‌نویی در حالی که چند ساعت به بازی تیمش مقابل استقلال مانده بود در مصاحبه‌ای گفت: «از آقای کی‌روش خواهش می‌کنم اگر می‌خواهند صحبتی کند خیلی چیزها را در نظر بگیرد، من هم زمان‌بندی را بلد هستم، من گفتم که اول لیست را ارسال می‌کردند و بعد اعلام کنند، ظاهرا او به مصاحبه روز گذشته من هم توجه نکرده است. به هر حال بازیکنانی در تیم ما بودند که سال خوبی داشتند، کی‌روش می‌تواند هر شخصی را دوست دارد دعوت کند چون من نمی‌توانم در کار او دخالت کنم ولی یکسری بازیکنان تیم ما شاید برای خودشان شانسی برای حضور در تیم‌ملی قائل بوده باشند چون این بازی برای ما بازی حساسی محسوب می‌شود. به هر حال آنهایی که از استقلال دعوت شده‌اند از نظر روحی بالا می‌روند.» 
    آذری: به کی‌روش گفتم عروسک خیمه شب بازی نیستم 
سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن به‌عنوان نفر سوم دعوای مجادله کی‌روش و قلعه‌نویی درباره حرف‌های روز گذشته کی‌روش می‌گوید: «ایشان در صحبت‌های خود ادعا کرده‌اند که من در گفت‌وگوی تلفنی مشترکمان گفته‌ام امیر قلعه‌نویی باعث عدم حضور بازیکنان ذوب‌آهن در تیم‌ملی شده‌اند که من این مساله را به‌طور کامل تکذیب می‌کنم. البته ما و آقای کی‌روش صحبت کردیم.
در ابتدای صحبت‌مان آقای کی‌روش از من سوال کرد این حرفی که زدی خط سرمربی شماست که من جواب دادم من عروسک خیمه شب بازی کسی نیستم. آدم مستقلی هستم، قهرمان ملی بودم و در این زمینه صاحب نظر هستم و باز هم گفتم که شما نباید اکبر ایمانی را با توجه به مصدومیتش به تمرین ریکاوری تیم‌ملی دعوت می‌کردید تا آسیب‌دیدگی‌اش تشدید بشود. در این مکالمه 45دقیقه صحبت کردیم و آقای آرین قاسمی به‌عنوان مترجم شاهد هستند هر وقت هم که خواستید می‌توانید رو در رو کنید و اصلا مناظره کنیم. من واقعا تعجب می‌کنم که این محتوای دروغ به زبان آقای کی‌روش آمده و از آن هم عجیب‌تر اینکه این مساله در شب بازی ما مقابل استقلال مطرح شده است. در حالی که اساسا حرف نادرستی است و همان‌طور که گفتم هر وقت آقای کی‌روش خواستند رو در رو کنیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :