• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 26 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16382
+
-

با مردم

با مردم

انصاف و مروت صاحبخانه‌ها

سلام. مدتی است درددل مستأجران را در این ستون منتشر می‌کنید که جای تشکر دارد. متأسفانه برخی از صاحبخانه‌ها گویی انصاف و مروت یادشان رفته است. باور کنید اکثر مستأجران نه از روی رضایت بلکه از روی اجبار پرداخت کرایه را قبول می‌کنند، در واقع از حق کودکان خود می‌زنند تا اجاره را پرداخت کنند. لطفا بنویسید بلکه صاحبخانه‌ها کمی به‌خود بیایند.
2436...0912

  حمایت از بورس

با سلام. در عموم کشورهای پیشرفته دنیا، سرمایه‌گذاری در بورس به‌عنوان مطمئن‌ترین و در عین حال منطقی‌ترین روش کسب سود مطرح است. اگر حمایت از بورس به‌صورت جدی توسط دولت صورت بگیرد، این اقدام می‌تواند مانع رونق دلالی و تشدید سفته‌بازی در بازارهای موازی همچون مسکن، خودرو، طلا و ارز شود. به‌نظرم در شرایط فعلی یکی از راه‌های کنترل نوسان دلار و ارز این است که دولت از بورس حمایت جدی بکند. با این اقدام شرکت‌ها بهتر می‌توانند فعالیت کنند و منفعت آن، هم برای سرمایه‌گذار و هم برای آحاد مردم خواهد بود.
اسلامی از کرج

  عوارض تردد از بزرگراه

با سلام. این روزها وزارت راه و شهرسازی در اقدامی زودهنگام عوارض خودرو در بزرگراه ساوه را از 2هزار و 800تومان به 4هزار تومان افزایش داده است. این درحالی است که سال گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که امسال عوارض آزادراه‌ها گران نشود. لااقل در کنار این افزایش عوارض به مشکل روشنایی و بی‌کیفیتی آسفالت برخی نقاط بزرگراه هم توجهی داشته باشند. لطفا این موضوع را در روزنامه همشهری پیگیری کنید.
فرشادخواه از تهران

  از تجربیات کشورهای دیگر الگو بگیرند

سلام. لطفا به مسئولان بگویید برای یک‌بار هم که شده بازرسانی را به‌صورت سر زده به مشاوران املاک‌ها بفرستند تا ببینند که ما مستأجرها چه می‌کشیم. قیمت‌های نجومی و قراردادهای دستی به پیشنهاد بنگاهی‌ها برای ندادن مالیات و افزایش قیمت‌ها، باعث شده تا مستأجران در تنگنا قرار بگیرند. مالکان هم با این قراردادها موافق هستند، چرا که هم زیاد اجاره می‌گیرند و هم مالیات نمی‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم مسئولان ذی‌ربط در زمینه کنترل اجاره بهای مسکن، از تجربیات کشورهای دیگر الگو بگیرند.
عطایی از تهران

  همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان

با سلام خدمت شما که درددل مردم، به‌خصوص بازنشسته‌ها را منعکس می‌کنید. لطفا از مسئولان محترم بپرسید با ماهی ۴۶۰هزار تومان دریافتی با داشتن عروس و داماد و نوه چگونه امورات زندگی را رفع و رجوع کنیم. پس همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان به چه سرانجامی رسید؟
1657...0919

  پیشنهاد برای حل گره ترافیکی

سلام. مدت‌هاست در اتوبان نیایش غرب به شرق، زیر پل اشرفی اصفهانی همه‌روزه گلوگاه ترافیکی ایجاد می‌شود. علتش این است که مسافربر‌ها برای سوار و پیاده کردن مسافران ناچار به توقف هستند و عملا یک لاین را می‌بندند. برای حل این مشکل پیشنهاد می‌کنیم به اندازه 3متر از فضای سبز کنار پل برداشته تا محلی برای تاکسی‌ها ایجاد شود. هر روز از ساعت 6صبح رانندگان و مسافران خودروها ناچارند مدت‌ها معطل شوند. این در حالی است که ایجاد آلودگی هوا، استهلاک خودرو و اتلاف وقت مردم ازجمله مضراتی است که مسئولان ذی‌ربط در حوزه ترافیک شهری به آن بی‌توجه هستند.
7401...0912

@  پیشگیری از بحران کم‌آبی

سلام. با اینکه بارندگی‌های اخیر باعث خوشحالی بوده و باید شکر خدا را بجای آوریم، اما کارشناسان همچنان اعلام می‌کنند که بحران آب، کشور را در معرض خطر جدی کم‌آبی قرار داده است. متأسفانه کشور ما از نظرمدیریت منابع آبی و مصرف دربخش‌های مختلف هم با مشکلات بسیاری روبه‌روست. در واقع اتلاف منابع آب درایران دربخش‌های کشاورزی و شهری بسیار بالاتراز استانداردهای جهانی است. مسئولان ذی‌ربط از این موضوع نباید به‌سادگی بگذرند. امیدواریم با راهکارهای سریع و مشخص بتوانند از فاجعه بحران کم‌آبی پیشگیری کنند. امیدواریم وضعیت، به‌گونه‌ای پیش نرود که چند سال دیگر بنشینیم و افسوس بخوریم. البته فراموش نکنیم که همکاری مردم در رعایت فرهنگ مصرف بهینه آب یکی از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با بحران کمبود آب است.
5645...0919

@  فراموشی جلب رضایت مشتریان

سلام و تشکر از اینکه درددل مردم را در این ستون منعکس می‌کنید. لطفا این موضوع را هم در روزنامه همشهری پیگیری کنید. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که وقتی برای تعمیر خودرو به نمایندگی‌های مجاز به امید خدمات پس از فروش مراجعه می‌کنید، متأسفانه نه‌تنها خدماتی ارائه نمی‌شود بلکه بعضا با تشخیص اشتباه از شما هزینه سنگینی را درخواست می‌کنند. اعتراض که می‌کنید، با این جمله بدرقه می‌شوید، «هرجا که دوست داری برو شکایت کن!» پس کاربرد شعار جلب رضایت مشتریان در کجاست؟ امیدواریم سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان به اینگونه موارد هم نظارتی بکنند.
امین‌زاده از تهران

@  بلاتکلیفی در دادسراها

سلام. با اینکه رئیس قوه قضاییه بارها بر ضرورت آموزش قضات تأکید کرده و از اطاله دادرسی‌ها و نحوه پروسه زمانی رسیدگی به پرونده‌های قضایی انتقاد کرده است، اما به‌نظر می‌رسد بی‌تجربگی برخی قضات موجب شده است آنها نتوانند در روند رسیدگی به پرونده‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن به رأی نهایی برسند و مدت‌ها طرفین پرونده را معطل کرده و با رفت‌وآمدهای طولانی‌مدت در دادسراها و کلانتری‌ها سرگردان و سردرگم شوند. امیدواریم مسئولان ذی‌ربط در قوه قضاییه هرازگاهی به‌صورت سرزده به دادسراها در سطح پایتخت بروند و از نزدیک به مشکلات و بلاتکلیفی پرونده‌ها دستور رسیدگی بدهند.
2478...0912

لطفا نظرات خود درباره مطالب روزنامه را با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید