• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 26 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16378
+
-

سهیلا گلستانی: وظیفه اصلی‌ سینمای مستقل فرهنگسازی است


سهیلا گلستانی (بازیگر و فیلمساز) راه‌اندازی کمپین حمایت از فیلم‌های کوتاه را تلنگری برای مدیران تصمیم‌گیرنده دانست.

به گزارش سایت هنر و تجربه، گلستانی درخصوص کمپین حمایتی که فیلمسازان فیلم‌های کوتاه راه‌اندازی کرده‌اند، می‌گوید: «در ابتدا این را نمی‌دانستم که کمپین اکران نوروزی فیلم‌های کوتاه از طرف خود فیلمسازان راه‌اندازی شده است، وقتی متوجه این موضوع شدم، حرکت آنها برای من ارزش خیلی بیشتری پیدا کرد. این حرکت در سینمای ما جالب، نو و جذاب است.»

این بازیگر وجود این کمپین را در دو وجه بررسی کرده و به سایت هنروتجربه توضیح می‌دهد: «این حرکت سازندگان فیلم‌کوتاه‌ بسیار قابل توجه است و دو وجه در خود دارد؛ اول اینکه این فیلمسازان با فیلم‌های خودشان مثل یک فرزند برخورد کرده‌اند. آنها در یک حرکت گروهی تلاش کرده و قدرت‌شان را چند‌برابر کرده‌اند. این گروه بهترین راه را انتخاب کرده و با این کار یک جریان تازه ساخته‌اند. وجه دیگرش هم این است که اساسا مدعیان بخش فرهنگ و هنر در اینگونه مواقع کجا هستند؟

آنها کسانی‌اند که همیشه در مصاحبه‌ها و پست‌هایشان مدعی حمایت از سینما و هنرِ مستقل هستند، ولی وقتی پای عمل می‌رسد، نه در تولید و نه در پخشِ این آثار هیچ‌گونه کمکی نمی‌کنند. صحبت درباره حمایت از سینما و هنر از جانب این افراد، به گرفتن چند عکس یادگاری کنار هنرمندان محدود می‌شود.» او با طبقه‌بندی مخاطبان برای فیلم‌های کوتاه و یا فیلم‎های مستقل کاملا مخالف بوده و توضیح می‌دهد: « سازنده اثر نباید چارچوب و حیطه‌ای برای دایره مخاطبانش مشخص کرده و تصور کند که مخاطبان نباید فراتر از آن حیطه باشند! اتفاقا یکی از وظایف اصلی‌ سینمای مستقل -چه در بخش کوتاه و چه بلند- فرهنگسازی است. این فرهنگسازی شامل قشرهای گوناگون می‌شود و باید بر اقشار مختلف اثرگذاری داشته باشد.‌»

گلستانی به اهمیت فیلم کوتاه در مسیر کاری خود اشاره هم کرده است: «ساخت فیلم کوتاه صددرصد برای من ادامه خواهد داشت. بعد از فیلم بلندم ۳-۴ فیلم کوتاه ساختم».

این خبر را به اشتراک بگذارید