• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 28 خرداد 1401
کد مطلب : 163529
+
-

مزد صبر

گلدن استیت وریرز با درخشش استفن کری، چهارمین قهرمانی خود در ان‌بی‌ای را کسب کرد

مزد صبر

جواد نصرتی

  قهرمانی، خیلی زودتر از آنچه بسیاری فکر می‌کردند به خانه گلدن استیت وریرز برگشت و استفن کری و شرکا با غلبه بر بوستون سلتیکز، خود را در کنار بزرگان تاریخ ان‌بی‌ای قرار دادند. گلدن استیت که فصل گذشته یک ناکام تمام‌عیار بود، در بازی ششم از سری فینال که بامداد دیروز برگزار شد، به لطف درخشش استفن کری، ستاره تکرارنشدنی خود، 103بر 90 در بوستون به برتری رسید تا در مجموع 7بازی فینال، 4 بر 2 برنده شود و برای چهارمین‌بار در 8سال اخیر‌، جام قهرمانی را به خانه ببرد. این پیروزی، بیش از هر چیزی مدیون درخشش دوباره استفن کری است؛ پوینت‌گارد افسانه‌ای وریرز، که پیش از این 2بار باارزش‌ترین بازیکن فصل عادی شده بود، بعد از بازی برای نخستین‌بار به‌عنوان باارزش‌ترین بازیکن سری فینال هم انتخاب شد. بسکتبالیست 34ساله در پیروزی تیمش برابر بوستون، 34امتیاز، 7پاس گل و 7ریباند به نام خود ثبت کرد.
گلدن استیت که از نسلی طلایی و تکرارنشدنی بهره می‌برد، در سال‌های 2015 و 2017 هم قهرمان شده بود اما فینال‌های 2016 و 2019 را از دست داده بود و در 2‌فصل گذشته، حتی در پلی‌آف‌ها هم به موفقیت نرسیده بود. آنها در سال‌های اخیر در حال بازسازی تیمشان بودند؛ کوین دورانت ستاره آنها در سال2019 گلدن استیت را ترک کرد و کری و کلی تامپسون دیگر ستاره تیم هم به‌شدت درگیر مصدومیت بودند. با این حال بازگشت طلایی این دو به تیم، در کنار عملکرد دفاعی معرکه دریموند گرین، نقشی اساسی در چهارمین قهرمانی آنها داشت.
گلدن استیت وریرز در حالی به این قهرمانی رسید که بسیاری می‌گفتند به‌خاطر مصدومیت‌های تامپسون و کری، و همینطور بالا‌رفتن سن آنها، دوران طلایی این تیم به پایان رسیده اما کری و تامپسون، روحیه جنگنده‌ای که در نام این تیم هست را از خود نشان دادند و با وجود تغییر نسل تیم‌های رقیب و بهره‌گیری آنها از ستاره‌های جوان و آینده‌دار، دوباره قهرمان شدند.
کری، بعد از بازی فینال درباره این قهرمانی گفته است: «ما 10یا 11سال کار کردیم و این تیم را ساختیم... رسیدن به این مرحله که می‌دانیم چطور باید قهرمان شویم، برای ما ارزش زیادی دارد. همه آنهایی که درگیر بوده‌اند، می‌دانند این قهرمانی متفاوت است.»
پیش از این شیکاگو بولز با درخشش مایکل جردن افسانه‌ای توانسته بود در 8سال به 6فینال برسد. آنها در 6فینال بین‌1991 تا 1998 بازی کردند و در تمامی آنها قهرمان شدند. استیو کر، سرمربی فعلی گلدن استیت، در 3قهرمانی آخر آن تیم بازی کرده بود. او بعد از قهرمانی شاگردانش گفت که مشخصا برای کری خوشحال است چون شایسته این قهرمانی و جایگاهش در ان‌بی‌ای است. کری هفتمین بازیکنی است که دست‌کم 4بار قهرمان لیگ و 2‌بار بهترین بازیکن فصل عادی شده است؛ پیش از او کریم عبدالجبار، تیم دانکن، لبران جیمز، مجیک جانسون، مایکل جردن و بیل راسل به این افتخار دست پیدا کرده بودند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :