• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 24 خرداد 1401
کد مطلب : 163188
+
-

نکته بازی/ فقط خیابانی را کم داشتیم

بازی دوستانه تیم ملی کشورمان برابر الجزایر در فضایی برگزار می‌شد که فقط جواد خیابانی را به‌عنوان گزارشگر می‌طلبید! تیم حریف که نصفه و نیمه آمده بود، ما هم که اصلا در زمین نبودیم، ملی‌پوشان شاکی بودند، مردم حس بدی داشتند، هوا گرم بود و طبیعتا در این فضا فقط آقا جواد می‌توانست حق مطلب را ادا کند؛ تنها کسی که هنوز از «تکنیک ناب ایرانی» حرف می‌زند یا به دوست «دانشمندش» محمدرضا احمدی در استودیو سلام می‌رساند. آنقدر که خیابانی در این بازی از «دکتر سجادی» یاد کرد، از مهدی طارمی اسم نبرد. وسط بازی هم ناگهان یادش آمد فیلمی از امیر عابدزاده 29ساله دارد که مربوط به 30سال پیش است و آن زمان پدرش داشته او را تمرین می‌داده! ممنون آقا جواد، لذت بردیم.

با مایی یا با آنها؟
یکی از چهره‌های ویژه بازی ایران و الجزایر امید نورافکن بود. این بازیکن نیمه اول را در پست دفاع میانی توپ زد، اما نیمه دوم به سمت چپ خط دفاعی منتقل شد. او در بخشی از این نیمه نمایش خوبی داشت و پایه‌گذار گل مساوی ایران شد. در این لحظات بود که جواد خیابانی را شور گرفت: «امید خوب شد، چون سر جای خودش آمد.» با این حال در دقایق پایانی نورافکن در دفع توپ مرتکب اشتباه بدی شد و الجزایر گل دوم را به ثمر رساند. به این ترتیب امید یک گل برای ما ساخت و یک گل هم برای آنها. البته نورافکن فصل گذشته در سپاهان هم کم از این اشتباهات نداشت. او مخصوصا در بازی با الدوحیل نمایش فاجعه‌باری ارائه داد تا کیفیت بالایش را زیر سؤال ببرد.

به نیمکت سلام کن!
پرسپولیس که بعد از جدایی سعید آقایی و البته احتمال جدایی علی شجاعی به‌دنبال تقویت در پست دفاع چپ است، در نخستین گام محمدمهدی احمدی را استخدام کرد. روایت باشگاه پرسپولیس از این بازیکن از این قرار است: «احمدی که 21ساله است و در پست دفاع و وینگر چپ بازی می‌کند، با نظر کادر فنی به عضویت پرسپولیس درآمد.» امیدواریم فردا یحیی گل‌محمدی نگوید بازیکنان اصلی لیست مرا نخریدند و مجبور شدیم اینها را جذب کنیم. پرسپولیس در نقل‌وانتقالات توفان کرده و آنطور که خبر باشگاه هم نشان می‌دهد، این خرید نیز صرفا بنا به صلاحدید کادر فنی انجام شده است. خب البته اگر قرار باشد الگوی سایر جوان‌ها مثل عمری، مهدی‌خانی و... در مورد احمدی به‌کار گرفته شود، او از همین حالا باید به نیمکت پرسپولیس سلام کند!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید