• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 11 خرداد 1401
کد مطلب : 162223
+
-

خبرهای کوتاه /سکونت ۴۵۵هزار کرمانی در بافت فرسوده

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان گفت: ۴۵۵هزار نفر در شمال این استان ساکن بافت‌های فرسوده هستند که بیش از ۲۸درصد از جمعیت این خطه می‌شود. به گزارش ایرنا، علی حاجی‌زاده با بیان اینکه ۴۲شهر این استان دارای بافت فرسوده است، افزود: مساحت شهرهای ما ۶۷هزار هکتار است و 6223هکتار بافت فرسوده داریم.
وی همچنین گفت: سکونتگاه‌های غیررسمی نیز در 5شهر استان کرمان قرار دارند که 4846هکتار با جمعیت ۱۲۲هزار‌و۶۰۰نفر را شامل می‌شوند. به‌گفته حاجی‌زاده، بخش عمده سکونتگاه‌های غیررسمی در ۴۸۳هکتار در محدوده اطراف بازار تاریخی کرمان قرار دارد. 

تکمیل بزرگراه کامیاران- کرمانشاه تا شهریور 
استاندار کرمانشاه گفت: کریدور بزرگراهی کامیاران - کرمانشاه یکی از محورهای مهم مبادلاتی استان است که باید تا هفته دولت در شهریور تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد. به گزارش روابط‌عمومی استانداری کرمانشاه، بهمن امیری‌مقدم گفت: شرکت زیرساخت موظف است بخشی از بزرگراه که تکمیل شده را هر چه زودتر زیر بار ترافیک ببرد و بقیه مسیر را هم تا هفته دولت به‌طور کامل به بهره‌برداری برساند. وی گفت: بهره‌برداری از این جاده به کاهش تصادفات و ترافیک در مسیر محوری کرمانشاه - کامیاران بسیار کمک می‌کند. 

فوران چاه‌های فاضلاب خانگی بجنورد 
چاه‌های فاضلاب خانگی در بسیاری از مناطق بجنورد توان جذب را ندارند به‌ویژه در زمان بارش‌های رگباری محتویات این چاه‌ها فوران و وضعیت اسفباری را برای ساکنان ایجاد می‌کند، اما مسئولان می‌گویند به‌علت نبود اعتبار، درمانده از حل این معضل هستند. به گزارش ایرنا، طرح جمع‌آوری فاضلاب در شهر بجنورد از 3دهه پیش آغاز شده و با حرکت لاک‌پشتی در حال اجراست. معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی با اشاره به کمبود اعتبار گفت: طرح جمع‌آوری فاضلاب بجنورد مرکز استان از سال ۶۹ در دست پیگیری است، اما در این مدت فقط ۵۵درصد از شهر تحت‌پوشش این طرح قرار گرفته.

تنش آبی به قزوین برگشت 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: به‌دلیل تغییرات اقلیمی و کاهش میزان بارندگی حجم ذخیره مفید سد طالقان با کاهش ۴۲درصدی نسبت به سال گذشته به ۱۴۷میلیون مترمکعب هم‌اکنون رسیده است. به گزارش روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای، یداله ملکی افزود: کاهش بارش‌ها، نوسان در اقلیم، کاهش آورد رودخانه‌ها نسبت به بلندمدت از عوامل بروز تنش آبی در استان است. او با بیان اینکه حفر چاه غیرمجاز، توسعه غیرمنطقی کشت محصولات و برداشت غیرمجاز از چاه‌های مجاز و رها شدن آب در مزارع موجب هدررفت منابع می‌شود، افزود: ‌ما با داشتن منابع محدود همچنان شاهد توسعه اراضی زیرکشت هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید