• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 31 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 161276
+
-

با مردم/جریمه کردن گرانفروشان و محتکران سودی برای ملت ندارد

اینکه محتکران و گرانفروشان را جریمه نقدی کنند و آنها رقم جریمه تعیین شده را به‌حساب دولت بریزند نفعی برای مردم ندارد؛ مگر اینکه جریمه‌های این افراد را به یارانه بیفزایند یا اینکه کالاهای کشف و ضبط شده را بین افراد مختلف به‌خصوص نیازمندان تقسیم کنند. روش دیگر این است که آن کالاها را 30درصد زیر قیمت برای فروش بگذارند تا متخلفان دیگر جرأت تخلف پیدا نکنند.
اکبری از تهران 

فاضلاب روبه‌روی بانک ملی شهدا در اهواز ساماندهی شود 
گه گاهی فاضلاب روبه‌روی محوطه بانک ملی شهدا در اهواز جمع می‌شود و تردد شهروندان را دچار مشکل می‌کند؛ ضمن اینکه بوی تعفن آن کل فضای اطراف را برداشته است. لطفا این وضع ساماندهی شود.
حیدری از اهواز

خوابگاه دانشگاه تهران نیازمند بازسازی است
از دانشجویان دانشگاه تهران هستم که بعد از مدت‌ها دوری از تحصیل حضوری به خوابگاه برگشته‌ام؛ آن هم خوابگاهی که یک دوش حمام و یک سرویس بهداشتی را  در یک چهاردیواری برای 10نفر درنظر گرفته‌اند. در این خوابگاه سوسک‌ها جولان می‌دهند و اتاق‌ها کم‌نور است. هر لحظه فریاد دختری از دیدن سوسک بلند می‌شود و بین دانشجویان اغلب سر استفاده از حمام بحث پیش می‌آید. لطفا به این موضوع رسیدگی شود.
خواجوی از تهران

نانوایی‌هایی که پخت نمی‌کنند شناسایی و اعمال قانون شوند
در شهر مرند در آذربایجان ‌شرقی تعدادی از نانوایی‌ها نان نمی‌پزند و گرانی را بهانه کرده‌اند. تعداد دیگری هم که اغلب عنوان آزادپز دارند می‌گویند کارگر گران است و تعطیل شده‌اند. در نتیجه عدم فعالیت این دو گروه، نانوایی‌های فعال بسیار شلوغ شده‌اند و از یک تعداد مشخصی بیشتر نان نمی‌فروشند آن هم بعد از چند ساعت در انتظار نان در صف ماندن! در گذشته زنان خانه‌دار می‌توانستند در صف بایستند، اما امروزه که زن و مرد هر دو شاغلند چگونه چند ساعت در صف نان بمانند؟
مولوی از مرند 

پیامک
همان افزایش سالانه حقوق بازنشستگان مناسب بود 
از اواخر سال گذشته مدام درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان ارقامی اعلام شده که تاکنون هیچ‌کدام عملی نشده است و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور شاید نتوانند آنها را عملی کنند. بهتر بود همانند سال‌های گذشته همان افزایش سنواتی برای بازنشستگان اعمال می‌شد تا این همه چشم انتظار نمی‌ماندند.
چایچی از رشت
 
در آبیاری فضاهای سبز شهری صرفه‌جویی شود
یکی از راهکارهای گذر از بحران کم‌آبی کشور ساماندهی روش‌های آبیاری فضاهای سبز شهری نظیر چمن‌ها و گل‌های بلوار و میدان‌های شهرهای مختلف است. امروزه روش‌های متنوعی برای کاهش مصرف آب در زمان آبیاری یا استفاده از هرزآب‌ها برای این امور وجود دارد که باید آنها را به‌کار گرفت.
گوهری از تهران 

گرانی مرغ به مرغدارها ارتباطی ندارد
به‌عنوان مرغداری با سابقه دو دهه‌ای در این صنعت باید بگویم از گران شدن مرغ نفع چندانی به مرغدار نمی‌رسد؛ به‌عنوان نمونه ذرت از هزار و 900تومان به 12هزار تومان رسیده و قیمت سویا از 3هزار و 500تومان به 17هزار تومان رسیده است. در واقع چند برابر شدن نهاده‌های دامی این بلا را سر قیمت مرغ آورده و تلاش دولت برای حذف واسطه‌ها و ساماندهی قیمت مرغ قابل‌تحسین است.
اصغری از آمل 

خودروهای وارداتی متناسب با نیاز جامعه باشد 
خودروهای وارداتی باید متناسب با نیاز عموم باشد نه اینکه ویژه ثروتمندان و به‌گونه‌ای که برای اقشار متوسط و پایین‌تر قابل بهره‌برداری نباشد. کسانی که با خودروهایی مانند سمند و پژو و امثالهم تردد کرده‌اند نمی‌توانند خودروهای آنچنانی بخرند نه وسع‌شان می‌رسد و نه می‌توانند با آنها کار کنند. بنابر این مسئولان نظارت کنند که خودروهای مناسب با نیاز جامعه وارد شود و این روال واردات باعث نشود شکاف طبقاتی بیشتر شود.
امیدان از قیدار زنجان

پیام
معلم‌های زحمتکش و دلسوز با چوب برخی افراد رانده نشوند

معلمی هستم که در یکی از شهرستان‌های کشور مشغول تدریس در یک هنرستان دخترانه هستم. من لحظه‌ای نمی‌توانم به فکر دانش‌آموزانم و آینده آنها نباشم و هر کاری که بتوانم برای آنها انجام می‌دهم. درحالی‌که گوشی تلفن همراه خودم قدیمی است، برای یکی از دانش‌آموزان کم‌بضاعتم که گوشی تلفن نداشت تا در کلاس‌های آنلاین شرکت کند به‌صورت قسطی گوشی خریدم؛ بدون اینکه مطلع شود من چنین کاری کرده‌ام. در کنار درس‌های مقطع تحصیلی سعی می‌کنم درس زندگی هم برای بچه‌ها داشته باشم و بسیاری از همکارانم نیز همین‌طورند. این روزها که فیلم‌هایی از برخی بداخلاقی‌ها توسط چند معلم در فضای مجازی پخش شده و برخی گوشه و کنایه‌ها نصیب معلمانی می‌شود که واقعا دلسوز بچه‌ها و آینده کشورند حق این است که از معلمان نیکورفتار و فداکار نیز سخن گفته شود.
معلم گمنام از اصفهان 

هزینه‌های عجیب و غریب برق را چگونه هضم کنیم 
قبض برق خانواده 4نفری ما اغلب حدود 60 تا 70هزار تومان می‌آمد، اما یکباره با یک قبض 210هزار تومانی روبه‌رو شده‌ایم. هر چقدر هم اعتراض کردیم نتیجه‌ای نگرفتیم و در نهایت مجبور به پرداخت رقم آن شدیم. بعد از شکایت مجدد به رده بالاتر در قبض بعدی 90هزار تومان بستانکاری برای ما لحاظ کردند. کدام قانون اجازه می‌دهد که پول برق استفاده نکرده را از من بگیرند؟
حمیدی از تهران 

این خبر را به اشتراک بگذارید