• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 31 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 161221
+
-

عرضه 5 خودروی جدید در بورس‌کالا

به‌دنبال معامله ۱۰۳ دستگاه خودروی کارا تک‌کابین و دوکابین بهمن‌موتور، بورس‌کالا با صدور اطلاعیه‌ای از عرضه 5محصول جدید در این بازار خبر داد.
به گزارش همشهری، روز چهارشنبه برای نخستین بار شرکت بهمن‌موتور دو محصول خود، شامل وانت کارا تک‌کابین و دوکابین را در بورس‌کالا عرضه کرد. در جریان این عرضه، ۴۵ کارای تک‌کابین به قیمت ۲۹۱ میلیون‌تومان و ۵۸ کارای دوکابین به قیمت ۳۰۱ میلیون تومان فروخته شد. خودروهای معامله شده ۱۰ میلیون تومان نسبت به بازار آزاد کمتر قیمت خورد. به‌دنبال معامله موفق این دو محصول، بورس‌کالا از پذیرش خودروهای سواری جک جی 4(JAC-J4)، جک اس 5 (JAC-S5) و وانت کی‌ام سی (KMC-T8) از تولیدات کرمان موتور و همچنین 2خودروی فیدلیتی و دیگنیتی از تولیدات شرکت بهمن‌موتور خبر داد.
کرمان موتور متعهد شده حداقل ۷۰ درصد از کل تولید سالانه خود را در بورس‌کالا عرضه کند. بر همین اساس این شرکت سالانه ۹۴۵۰ دستگاه جک جی 4 (JAC-J4)، 6160 دستگاه جک اس 5(JAC-S5) و هزار دستگاه وانت کی‌ام سی(KMC-T8) را در بورس‌کالا عرضه می‌کند. در مورد خودروهای فیدلیتی و دیگنیتی حداقل عرضه به‌ترتیب ۴‌هزار و یک هزار دستگاه درنظر گرفته شده است. در تمام این محصولات تولیدکننده به رعایت تناوب عرضه حداقل یک‌بار در ماه، ملزم شده است.
مهدی ساسانی کارشناس بازار سرمایه درباره عرضه خودرو در بورس‌کالا گفت: باید توجه کرد این نخستین عرضه خودرو در بورس بوده و بدون شک در عرضه‌های بعدی شاهد حضور بیشتر خریداران خواهیم بود زیرا به‌نظر می‌رسد افراد زیادی موفق به دریافت کد معاملاتی نشده‌اند و در عرضه‌های بعدی با آشنایی کامل از روند خرید خودرو از بورس با رشد حجم معاملات روبه‌رو می‌شویم.
او با طرح این پرسش که چرا باید از عرضه خودرو در بورس‌کالا حمایت کرد، گفت: با تداوم عرضه‌ خودرو در بورس‌کالا و ورود متقاضیان قیمت‌ها نسبت به قیمت فعلی بازار متعادل‌تر خواهد شد. به بیان ساده‌تر زمانی که عرضه‌ها متناوب باشد، تقاضا به مرور افزایش می‌یابد و قیمت هم تغییر می‌کند اما به قیمت بازار نمی‌رسد در نتیجه در میان‌مدت قیمت بازار کاهش خواهد یافت و به این شیوه، قیمت بازار خودروها می‌شکند. رحمت‌الله فیروزی پوربادی، عضو کمیسیون عمران مجلس هم با بیان اینکه شفاف‌سازی‌ معاملات و کشف عادلانه قیمت‌ها از رسالت‌های اصلی بورس‌کالاست، گفت: تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در بورس‌کالا قادر خواهند بود در محیطی رقابتی و برابر محصولاتشان را عرضه و خریداری کنند لذا سازوکار بورس‌کالا یکی از راهکارهای صحیح، منطقی و معقول برای مصرف‌کننده و تولیدکننده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید