• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 28 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 161046
+
-

دریاچه ارومیه دستور کار مهم سفر استانی آذربایجان غربی

سیدابراهیم رئیسی 3هفته پس از سفر استانی اخیر خود، پایان این هفته به آذربایجان غربی می‌رود. بیست و یکمین سفر استانی رئیس‌جمهور، رسیدگی به وضعیت نه‌چندان مطلوب دریاچه ارومیه را در دستور کار ویژه خود دارد. تراز دریاچه ارومیه نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۵۷سانتی‌متر کاهش یافته است. حجم فعلی آب دریاچه ۳میلیارد و ۱۸۰میلیون مترمکعب اعلام شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵میلیارد و ۵۰میلیون مترمکعب بود و کاهش ۱.۸۷میلیارد مترمکعبی را نشان می‌دهد.
جلسه هماهنگی و بررسی اجرای طرح‌های اولویت‌دار استان آذربایجان غربی بعدازظهر سه‌شنبه به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار و بر اتمام و اجرای طرح‌های محرومیت زدایی در این استان تأکید شد. براساس گزارش ایرنا، در این جلسه با اشاره به مطالبات و تأکید رئیس‌جمهور درخصوص احیای دریاچه ارومیه مقرر شد تا طرح‌های مرتبط با احیای این دریاچه هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.
در این جلسه که معاون اجرایی رئیس‌جمهور، وزیران بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ورزش و جوانان، راه و شهرسازی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، استاندار آذربایجان غربی، معاونان و مسئولان دستگاه‌های مربوطه و استانی حضور داشتند، توافق‌های دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل برای اجرای طرح‌های اولویت‌دار این استان در حوزه‌های مختلف بررسی و تصویب شد. همچنین در این جلسه بر ضرورت اجرایی و عملیاتی شدن هر چه سریع‌تر طرح‌های مرتبط با حوزه گردشگری، نیرو، ورزش و جوانان، خانواده و زنان، صنعتی، کشاورزی، آموزشی، بهداشتی، درمانی و عمرانی و زیرساختی استان آذربایجان غربی به‌منظور اشتغال‌زایی و توسعه و آبادانی این استان تأکید شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید