• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 28 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160967
+
-

پاسداشتی برای یک فتح

جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در 2 شهر برگزار می‌شود

فهیمه پناه آذر - روزنامه‌نگار

بیست‌و‌چهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از ۳۰اردیبهشت تا سوم خرداد به دبیری رضا مردانی در خرمشهر برگزار می‌شود. این دوره از جشنواره در شهرهای آبادان و خرمشهر برگزار می‌شود. قرار بود روز گذشته(سه‌شنبه، 27اردیبهشت‌ماه) از پوستر این دوره از جشنواره رونمایی شود که به‌دلیل آلودگی هوا این اتفاق رخ نداد. این جشنواره جدا‌ از جشنواره تئاتر مقاومت است که امسال به دبیری فخرموسوی هجدهمین دوره‌اش سپری می‌شود. این جشنواره ملی که میزبان و برگزارکنندگانش شهرهای جنوب کشور هستند، در 3بخش تئاتر صحنه‌ای، خیابانی و میهمان برگزار می‌شود و هدف از برگزاری‌اش توجه ویژه به اثرگذاری ادبیات و هنر مقاومت در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ترغیب جوانان هنرمند به مشارکت در تولید آثار هنری بر پایه مضامین ملی و مذهبی و مفاهیم ارزشمند پایداری و مقاومت است. برگزارکنندگان محورهایی را برای تولید آثار نمایش درنظر گرفته‌اند.
در این دوره از جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر، در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد‌کاظم تبار از تهران، «در انتهای شب» به نویسندگی و کارگردانی سیدمحمد محمدی از اراک، «قبل از شروع حرف بزن» به نویسندگی و کارگردانی مصیب داوری از رودان هرمزگان، «همه‌‌چیز درباره فروید و دایه فانوس» به نویسندگی و کارگردانی محمدسعید فرازمند و آرش منصوری از کرمانشاه اجرا می‌شوند.
همچنین نمایش‌های «بادسرخ وزیدن گرفت» به کارگردانی نرگس نوری از رامهرمز، «فصلی برای شکستن استخوان‌ها» به کارگردانی پژمان مهراب‌پور از خرمشهر، «همه برادران من» به کارگردانی راضیه فصیح از گچساران و «بهشت حکیم‌‌الله» به کارگردانی ویدا موسوی از اصفهان در بخش صحنه حضور خواهند یافت. در بخش خیابانی نیز نمایش‌های «یادآوری» به نویسندگی کورش نیک‌پیام‌ و به کارگردانی پویان عطایی از اصفهان، «عاشق‌کشی» به نویسندگی مژده مرادی و کارگردانی بهزاد اسکندری از کرمانشاه، «احترام» به نویسندگی و کارگردانی محمدقدیمی از ایلام، «۶۵۹۹» به نویسندگی و کارگردانی مسعود براهیمی از تهران از سوی هیأت انتخاب جشنواره معرفی شدند. در آستانه برگزاری این جشنواره، علاوه بر دبیر جشنواره‌ ملی فتح خرمشهر، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند پیامشان را دادند. در بخش‌هایی از پیام معاون فرهنگی آمده است: «جشنواره ملی تئاتر فتح طی سال‌ها برگزاری‌اش تلاش داشته تا این حادثه شکوهمند را که یادآور عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس است، زنده نگه دارد. جشنواره تئاتر فتح یکی از مهم‌‌ترین رویدادهای هنری منطقه است که فرصت ایجاد بروز خلاقیت برای هنرمندان و پیوند میان مردم، هنرمندان و صحنه را بیش از پیش فراهم می‌کند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید