• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 27 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160907
+
-

بازارها/تعیین مبلغ پیش‌دریافت خرید خودرو در بورس‌کالا

  تعیین مبلغ پیش‌دریافت خرید خودرو در بورس‌کالا
براساس نامه محمد نوروزپور، مدیر بازرسی و امور اعضای بورس کالای ایران به شرکت‌های کارگزاری، مقدار پیش‌دریافت خرید خودرو در بورس تا اطلاع ثانوی به میزان ۱۰۰درصد تعیین شد. در این نامه آمده است: زمان ثبت سفارش محصول مذکور از روز بعد از تأیید عرضه تا ساعت ۸:۳۰ روز عرضه خواهد بود. گروه بهمن روز چهارشنبه، ۲۸اردیبهشت 2خودروی کارای تک‌کابین به تعداد ۲۵۰دستگاه و 2کابین به تعداد ۶۰۰دستگاه را در تالار صنعتی بورس کالای ایران عرضه می‌کند.

 قیمت خرید تضمینی شیر خام ۱۲هزار تومان تعیین شد
سید‌جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهادکشاورزی و رئیس شورای قیمت‌گذاری محصولات اساسی کشاورزی در بخش‌نامه‌ای به وزراتخانه‌های جهادکشاورزی و اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه، قیمت تضمینی خرید شیر خام در دامداری را ابلاغ کرد. بر این اساس هر کیلوگرم شیر خام ۳.۲درصد چربی و ۳درصد پروتئین، در دامداری از دامداران خریداری می‌شود؛ ضمنا به‌ازای هر یک‌درصد افزایش یا کاهش درصد چربی، ۱۵۰تومان به این مبلغ(۱۲هزار تومان) اضافه یا کسر می‌شود.

 خرید و فروش ارز مسافرتی دولتی در بازار آزاد
برخی دلالان ارز مسافرتی را می‌خرند و سپس در بازار آزاد به فروش می‌رسانند که از این راه می‌توانند تا ۶ میلیون تومان سود کنند. خبرگزاری مهر نوشت: هم‌اکنون ارز مسافرتی با نرخ دولتی ۲۵ هزار و ۵۰۰ تا ۲۶ هزار تومان بسته به صرافی‌های مختلف عرضه می‌شود. سقف این ارز به هر نفر ۲ هزار یورو یا معادل دلاری آن برای سفرهای هوایی است. دلار هم‌اکنون در صرافی ملی و سایر صرافی‌هایی که ارز مسافرتی به قیمت دولتی می‌دهند، ۲۵ هزار و ۵۰۰ تا ۲۶ هزار تومان و در بازار آزاد برای دلار ۳۰ هزار تومان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید