• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 27 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160884
+
-

جهان/فینال با طعم جادوی لوکا

لوکا دانچیچ، ستاره دالاس در شب حذف ناباورانه فینالیست‌های فصل گذشته، یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین عملکردهای مرحله حذفی NBA را ثبت کرد

بسکتبال و به‌خصوص هواداران فونیکس سانز، هرگز عملکرد خیره‌کننده لوکا دانچیچ را فراموش نخواهند کرد؛ ستاره اسلوونیایی با ارائه یکی از بهترین عملکردهایی که NBA به‌خود دیده است، به پیروزی خیره‌کننده تیمش در خانه فونیکس کمک کرد تا تیم دالاس به فینال کنفرانس غرب‌ برسد.
دالاس به لطف عملکرد خیره‌کننده دانچیج، در فونیکس به پیروزی قاطع 123بر 90رسید و در پلی‌آف نیمه‌نهایی کنفرانس، 4بر 3برنده شد. آنها تنها تیمی نبودند که شکست سنگینی را در بازی هفتم تحمیل کردند؛ میلواکی باکس، مدافع عنوان قهرمانی هم که سال گذشته در فینال NBA همین تیم فونیکس را برده بود در بازی هفتم در خانه بوستون مقهور 3‌امتیازی‌های موفقیت‌آمیز جیسون تیتوم و یارانش شد و 109بر 81مغلوب شد و از راه‌یابی به فینال کنفرانس شرق باز ماند.
عامل تحقیر سانز در خانه، لوکا دانچیچ بود که یک‌تنه تیمش را به پیروزی رساند. دانچیچ در بازی‌های قبلی کری بسیار سنگینی با کریس پال و دیون بوکر داشت و در بازی پنجم، بوکر، دانچیچ را مسخره کرده و از لفظ «لوکای ویژه» برای مسخره کردن پوینت‌گارد اسلوونیایی استفاده کرده بود. در بازی‌های قبلی درگیری‌های خارج از جریان بازی هم بین دو ستاره روی داده بود و همان موقع گفته می‌شد که دشمنی دونفره جدیدی در NBA شکل گرفته است. دانچیچ که از سوی هوادارانش لوکا مجیک به‌معنای جادویی خوانده می‌شود، در بازی هفتم نه فقط بوکر، که تمام تیم سانز را تنبیه و تحقیر کرد؛ در پایان نیمه اول، تمام تیم سانز، فقط 27امتیاز گرفته بود درحالی‌که دانچیچ در دو کوارتر، به تنهایی همین میزان امتیاز را کسب کرده بود. اختلاف 30امتیازی دو تیم در پایان نیمه اول، بیشترین اختلافی است که بین نیمه یک بازی هفتم از پلی‌آف‌ها در تاریخ NBA ثبت شده است. دانچیچ که در همان نیمه اول کلک سانز را کنده بود، در نیمه دوم به‌خود فشار نیاورد و بازی را با آمار 35امتیاز، 10ریباند و 4پاس به پایان رساند و در تمام کوارتر چهارم استراحت کرد.دانچیچ و هم‌تیمی‌هایش در حالی سانز را حذف کردند که بسیاری از ابتدای فصل فونیکس را مدعی قهرمانی می‌دانستند. او بعد از بازی گفته است: «همه فکر می‌کردند که سانز این بازی را می‌برد اما همه ما ایمان داشتیم برنده می‌شویم و به همین‌خاطر بازی را بردیم.»
دالاس در فینال کنفرانس باید با گلدن استیت وریرز و ستاره‌هایش استفن کری و کلی تامپسون بازی کند. در آن سو‌، جدال جیسون تیتوم با جیمی باتلر و بم آدبایور ستاره‌های میامی‌هیت هم بسیار تماشایی خواهد بود. فینال NBA بین قهرمانان دو کنفرانس برگزار خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید